Categories: Автопоради

Як продовжити термін експлуатації автомобільних шин: 5 рекомендацій від експерта

Навіть найнадійніші шини рано чи пізно втрачають свої властивості й безпечність, але їхній ресурс значною мірою залежить від догляду. Окрім якості покриття й пробігу, важливі регулярні огляди, коректне зберігання та акуратний стиль водіння. Дотримуючись простих порад, можна значно збільшити термін служби гуми. Розповідає фахівець із понад десятьма роками практики.

1. Стежте за тиском

Перевіряйте значення тиску в шинах щонайменше раз на місяць і перед кожною далекою поїздкою. Виконуйте рекомендації виробника, зазначені в посібнику або на стійці дверей водія. Занадто низький чи завищений тиск спричиняє нерівномірне стирання й збільшує витрату пального.

2. Міняйте місцями колеса

Робіть ротацію коліс кожні 8–10 тисяч кілометрів, переставляючи передні на задню вісь і навпаки. Це особливо важливо для авто з переднім приводом, аби уникнути швидкого зносу протектора на провідних колесах.

3. Перевіряйте стан підвіски

Періодично контролюйте розвал-сходження коліс у сервісі. Неправильні кути встановлення погіршують керованість і провокують нерівномірне зношування шини.

4. Вибирайте плавне водіння

Різкі старти, різке гальмування та агресивні маневри прискорюють зношення гуми. Рівномірне прискорення та заздалегідь продуманий стиль водіння допоможуть зберегти протектор не одним сезоном довше.

5. Організуйте правильне зберігання

Сезонні комплекти тримайте у сухому, прохолодному приміщенні, подалі від прямих сонячних променів. Для шин на дисках використовуйте вертикальні стійки, а коли знімаєте гуму без дисків – складайте стопкою горизонтально.

Також варто пам’ятати про терміни заміни:

  • літні шини – при глибині протектора ≤1,6 мм;
  • зимові – при ≤4 мм;

Гума втрачає еластичність з часом: після 5–6 років експлуатації її властивості погіршуються, а по закінченні 10 років заміна обов’язкова незалежно від видимого зносу.

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

25 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

24 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago