Якщо ви помітили, що фари вашого автомобіля потускніли і світять гірше, не варто намагатися їх відмивати – це не допоможе. Причина потемніння не в пилу та бруді, а в дрібних, іноді мікроскопічних, подряпинах, що з’явилися на поверхні. У такому випадку допоможе заміна фар або їхня полірувальна обробка. До речі, з останнім варіантом можна впоратися самостійно. Про те, як повернути автомобільним фарам попередній блиск і прозорість, читайте в матеріалі SUVNews.
Нещодавно автомобільна оптика виготовлялася виключно зі скла. Цей матеріал добре пропускає світло, стійко витримує подряпини та легко чиститься. Але мав великий недолік – крихкість. Скляні фари розбиваються, утворюючи гострі осколки, а це додаткова загроза в разі ДТП. У зв’язку з цим виробники почали переходити на більш міцні матеріали – пластик. Сьогодні більшість фар виготовляються саме із спеціального полікарбонату або акрилу.
Проте пластик є м’якшим, ніж скло, тому чутливіший до зовнішніх впливів. Під час руху на нього потрапляють частинки дорожнього покриття, пісок, гравій. Все це залишає видимі і приховані подряпини на фарах. А згодом під впливом ультрафіолету погіршується їхня прозорість.
Шкодять фарам і неправильний догляд: протирання сухими ганчірками, жорсткими губками, щітками, скребками для льоду. Все це залишає дрібні подряпини на поверхні.
Відновлення фар виконується за допомогою шліфування та наступної полірувальної обробки. Верхній шар захисного лаку зі сколами та тріщинами зчищається, оголюючи внутрішню структуру. Її можна залишити так, але в цьому випадку ефект процедури триватиме всього три місяці, і потім фари знову потускніють.
Тому після обробки варто нанести захисний шар. Для цього підходить засіб з воском, лак, поліуретанова плівка, нанокераміка. Фінішне покриття збереже результат чистки, і фара буде добре світити набагато довше.
Для догляду за фарами є спеціальні засоби. Вони бувають кількох видів: одні складаються з двох препаратів – окремо для очищення (з абразивом) і фінішного полірування. Інші – універсальні. Такі пасти одночасно і чистять, і полірують поверхню фар. При виборі потрібно враховувати матеріал фар та їхній стан.
Поліролі для скляних фар
Скло – більш міцний і твердий матеріал, ніж пластик, тому подряпини на ньому з’являються набагато рідше. Основні ушкодження – це сколи різного ступеня важкості та придатності до ремонту.
Часто причиною погіршення світлопропускної здатності є в’їдений бруд, пил, частинки комах. У такому випадку достатньо просто добре промити і просушити скло.
Пластикові фари
При поліруванні потрібно враховувати, що робота з синтетикою вимагає великої обережності. По-перше, пластик не можна нагрівати, адже висока температура погано впливає на його оптичні властивості.
Якщо ви будете полірувати вручну, перевіряйте, чи не нагрівся пластик. Періодично робіть перерви, щоб дати йому охолонути. А якщо вирішите працювати шліфувальною машинкою, слідкуйте за тим, щоб швидкість не перевищувала 1500 об./хв.
Для початку необхідно оцінити стан фар і визначити, де потемніло покриття: зовні, зсередини, з одного боку чи по всій поверхні. Якщо пластик потемнів з внутрішньої сторони, фари доведеться зняти. При зовнішніх пошкодженнях їх можна залишити на місці. У цьому випадку потрібно заклеїти прилеглі ділянки скотчем або малярною стрічкою, щоб під час обробки випадково не подряпати лакофарбове покриття (ЛКП).
Повернути фарам прозорість і яскравість можна різними способами.
Для роботи знадобиться паста, губки, вода та шматки тканини.
Послідовність дій:
Якщо не хочеться возитися з фарами вручну, можна скористатися шліфувальною машинкою, дрилем або шуруповертом. Знадобляться також паста, 2-3 круга, вода, чиста ганчірка. Порядок роботи такий:
Для роботи знадобляться абразиви з різним ступенем зернистості, тазик з водою, чисті бавовняні лоскути:
Цей метод більш витратний і вимагає певної вправності. Для роботи знадобиться розчинник (ацетон або інші засоби), металева ємність з довгим носиком та адаптером живлення, а також рукавички, захисні окуляри, респіратор. Працювати слід на вулиці або в добре провітрюваному місці.
Приготуйте фару до обробки, зачистивши поверхню машинкою або вручну.
Залийте розчинник у кружку, підігрійте його до утворення пари.
Піднесіть носик до поверхні, обробіть паром, рухаючись з однаковою швидкістю. Гарячий розчинник зніме пошкоджений шар, і фара стане прозорою.
Приберіть з поверхні залишки конденсату, промийте і висушіть. Нанесіть фінішне покриття.
Багато автовласників вважають засіб для чистки зубів непоганим аналогом автохімії. Якщо ви вирішите слідувати їхньому прикладу, пам’ятайте, що метод спірний, і не всі майстри його підтримують. Не забувайте, що працювати з пастою потрібно дбайливо, інакше можна ще більше погіршити поверхню.
Обирайте нейтральне засіб: без відбілювачів і додаткових компонентів у вигляді олій і барвників. Порядок дій:
Замість пасти можна користуватися зубним порошком. Але не сухим, а розведеним у воді до кашоподібного стану, щоб не подряпати поверхню ще сильніше.
Можна користуватися як натуральним соком, так і лимонною кислотою. Але в останньому випадку препарат краще розвести в невеликій кількості води до повного розчинення часточок. Порядок дій аналогічний попереднім способам: нанести, обережно потерти, промити і просушити.
Цей засіб відмінно підійде для роботи зі скляними фарами. Використовувати краще пасти з різною ступенем жорсткості. Найгрубіша, з великими часточками – №4. А найбільш делікатна, що придатна для фінішної обробки – №1.
Перед поліруванням нанесіть пасту з найбільшим абразивом на бавовняний або вовняний лоскут, попередньо змочений в очищеному бензині. Потім розподіліть рівномірним шаром по поверхні тканини, яка буде стикатися з фарою. Після цього оберніть ще одним лоскутом, щоб часточки абразиву не подряпали пластик.
Протирайте підготовлену фару 5-7 хвилин спочатку пастою №4, потім №3, на останньому етапі – №1. Залишки засобу видалити, відполіруйте м’якою тканиною без пасти. Нанесіть фінальний шар, використовуючи препарат з воском.
Як видно, повернути фарам блиск і прозорість можна різними способами. Для цього зовсім не обов’язково звертатися в автосервіс. Головне, правильно підібрати препарат і виконати всі дії максимально акуратно та послідовно. Пам’ятайте! Якщо ви не впевнені в своїх силах, краще довірити справу професіоналам!
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Досліджуємо, чому водії вибирають «варіатор» замість класичного «автомату» - порівняння переваг та недоліків обох систем…
Норвегія стає першою країною, що відмовиться від автомобілів з ДВЗ, досягнувши рекордів з продажу електромобілів.
Дізнайтеся, як вчасно виявити проблеми з підвіскою автомобіля: стуки, скрипи, просідання та інші ознаки, які…
В Україні водіїв штрафуватимуть за ігнорування хвилини мовчання. Поліція вже покарала порушника у Рівному.
Новий зелений знак на українських дорогах вказує на рекомендовану безпечну швидкість. Водіїм слід дотримуватись цих…
Водіям радять терміново оновити техпаспорти, щоб уникнути штрафів за неправильні дані та недоліки у документах.