Categories: Статті

40 тисяч штрафу навіть тверезому: кому з водіїв заборонено сідати за кермо авто

В Україні кількість порушень правил дорожнього руху з кожним роком невпинно зростає, що викликає серйозне занепокоєння у правоохоронних органів. Часто водії нехтують ПДР, вважаючи, що у разі чого їм загрожує лише невеликий штраф. Проте існують ситуації, коли навіть тверезий водій може отримати величезний штраф, і не всі про це знають.

Тимчасове позбавлення прав – не формальність

Юристи наголошують: якщо водія тимчасово позбавили права керувати автомобілем, і він проігнорував цю заборону, наслідки будуть дуже серйозними.

Згідно зі статтею 126 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якщо особу позбавили водійських прав, але вона все одно сідає за кермо, штраф складе 20 400 гривень.

При повторному порушенні сума зростає вдвічі – до 40 800 гривень, а строк позбавлення прав може бути продовжений до 7 років.

Багато водіїв навіть не здогадуються про нові штрафи

Чимало українських водіїв досі переконані, що керування без прав після їх тимчасового вилучення карається лише символічним штрафом у 510 гривень. Це уявлення давно застаріло – законодавство змінилося, і тепер повторне порушення коштуватиме майже стільки ж, скільки вартує вживане авто.

Якщо вас позбавили права керування, нехтувати цим рішенням небезпечно і фінансово невигідно. За повторне скоєння такого порушення можна отримати штраф понад 40 тисяч гривень та залишитися без прав на багато років.

Юристи радять водіям уважно стежити за змінами в законодавстві, щоб не потрапити у неприємну ситуацію через незнання або легковажність.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

28 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago