Categories: Статті

Вікові обмеження для водіїв в Україні: кому заборонено сідати за кермо

В Україні право керування транспортними засобами залежить не лише від наявності посвідчення водія, а й від віку особи. У Головному сервісному центрі МВС нагадали, з якого віку дозволено керувати різними видами транспорту та кому сісти за кермо категорично заборонено.

Мінімальний вік для отримання прав

Згідно з чинним законодавством:

  • 16 років – мінімальний вік для складання іспитів на керування мотоциклами (категорія А) та легкими двоколісними транспортними засобами – скутерами й мопедами (категорія А1).
  • 18 років – дозволяє отримати права для керування легковими та вантажними автомобілями.
  • 19 років – необхідний для керування автомобілями з важкими причепами.
  • 21 рік – мінімальний вік для отримання посвідчення на керування автобусами та мікроавтобусами.

Як отримати водійське посвідчення

МВС наголошує, що єдиним законним шляхом для отримання прав в Україні залишається складання двох іспитів у територіальних сервісних центрах:

Теоретичний тест – перевірка знань правил дорожнього руху.

Практичне керування – демонстрація навичок водіння на навчальному майданчику та у реальних дорожніх умовах.

Готуватися до теорії майбутні водії можуть як на курсах автошколи, так і самостійно, користуючись офіційними навчальними матеріалами.

Таким чином, навіть маючи навички водіння, але не досягнувши встановленого віку, сісти за кермо заборонено. Це вважається порушенням закону та може призвести до адміністративної відповідальності.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

11 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago