Categories: Статті

8 речей, які не можна дозволяти робити майстрам шиномонтажу з вашим авто

Шиномонтаж здається рутинною справою, але навіть на цьому етапі можуть виникнути серйозні помилки, які вплинуть на безпеку руху та довговічність авто. Щоб уникнути ризиків і зайвих витрат, водій має контролювати процес і не дозволяти майстрам допускати критичні порушення, пише SUV News.

1. Неправильне використання домкрата

Кожен автомобіль має спеціальні позначені місця на порогах для встановлення домкрата. Використання домкрата в невірному місці, наприклад — під центром кузова чи під переднім/заднім звісом, може призвести до деформації металу або навіть тріщин.

Майстер повинен використовувати домкрат з гумовими вставками, аби уникнути пошкодження днища. Якщо цього не дотримано — вимагайте зупинити роботу.

2. Використання невідповідних болтів

Кожен тип дисків має свою форму кріплення — конусну або сферичну. Якщо один болт загублений чи зламаний, його не можна замінювати першим-ліпшим аналогом. Порушення цієї вимоги загрожує розбалансуванням і навіть відривом колеса під час руху.

Болти слід затягувати хрест-навхрест у декілька підходів, щоб рівномірно розподілити навантаження.

3. Неправильне встановлення коліс

У шин з направленим або асиметричним протектором є чітка орієнтація. Неправильне встановлення може погіршити зчеплення з дорогою.

Не слід бездумно міняти колеса місцями (переднє ↔ заднє) без врахування інструкції виробника.

Тиск у шинах потрібно перевірити до встановлення, а не після.

Після монтажу обов’язково проводиться балансування.

Все це впливає на знос гуми, керованість і комфорт їзди.

4. Нанесення мідної змазки на сталеві деталі

Мідна змазка використовується в умовах високої температури, наприклад для гальмівних супортів. Але вона шкідлива для сталевих елементів кузова — спричиняє корозію через електрохімічну реакцію між міддю та сталлю.

Також мідь при перегріві може плавитись і забруднювати вузли, порушуючи роботу механізмів. Її застосування має бути суворо обґрунтованим і відповідати технічним вимогам.

5. Відмова від монтажної пасти при встановленні колеса

Монтажна паста зменшує тертя та допомагає гумі герметично сідати на диск. Її заміна маслом або відмова від змащування — грубе порушення. Масло псує гуму і призводить до утрат герметичності.

6. Ігнорування перевірки диска перед установкою

Деформація диска — не лише естетична проблема. Вона може:

  • викликати вібрацію під час руху;
  • призвести до непрогнозованого спуску шини;
  • спричинити порушення в роботі гальмівної системи;
  • викликати нерівномірний знос шин.

Перед монтажем диск повинен бути візуально оглянутий і перевірений на механічні пошкодження.

7. Робота в брудному приміщенні

Чистота майстерні — це не про естетику, а про професіоналізм і безпечність. Бруд, металева стружка та інші забруднення можуть:

  • потрапити всередину шин чи вузлів;
  • викликати проколи;
  • призвести до дефектів при складанні колеса.

Якщо в цеху бардак — варто подумати, чи довіряти їм свій автомобіль.

8. Ігнорування тестового запуску після робіт

Після завершення шиномонтажу або заміни деталей обов’язково проводиться тестовий запуск — навіть якщо все здається в порядку. Сторонні шуми, вібрації або проблеми з керуванням можуть з’явитися тільки при русі або під час запуску двигуна.

Кваліфікований майстер зобов’язаний перевірити авто в дії, перш ніж віддати його клієнту.

Шиномонтаж — це не просто заміна гуми. Це відповідальна процедура, яка впливає на вашу безпеку. Якщо ви бачите, що майстер ігнорує основні правила — не бійтеся втрутитись. Пильність сьогодні може врятувати життя завтра.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

4 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

47 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago