Categories: Статті

Чому автовиробники не рекомендують прогрівати автомобіль: деталі

У сучасних інструкціях до автомобілів часто немає рекомендацій щодо повного прогріву двигуна перед початком руху. Ба більше, іноді виробники прямо зазначають, що прогрівати двигун перед поїздкою не потрібно. Це суперечить тому, що звикли робити досвідчені водії.

Для звичайного водія питання прогріву двигуна важливе. З одного боку, холодний двигун працює не на повну потужність і швидше зношується. З іншого боку, прогрівання займає час і витрачає зайвий бензин, до того ж це додатково забруднює повітря. Саме останній фактор часто стає вирішальним.

Сучасні автовиробники радять не прогрівати двигун або робити це коротко: 10–30 секунд для бензинових і 1–2 хвилини для дизельних авто. Причина – екологія.

Режим холостого ходу важкий для двигуна, а в холодному стані вихлопні гази стають ще більш шкідливими. Щоб зменшити забруднення, радять мінімізувати холостий хід. Проте деякі інженери вважають, що це може бути не завжди корисно для самого двигуна.

З технічної точки зору, двигун все ж варто трохи прогріти. Лише на теплому двигуні в циліндрах створюються оптимальні умови для згоряння палива і добре змащуються важливі деталі. Найкраще працює і менше зношується двигун, який прогрітий до робочої температури (90–110°C).

Однак прогрівати сучасний двигун до робочої температури на парковці не обов’язково. Досвідчені водії часто прогрівають його до 50–70°C, а потім починають рух, але спершу їдуть повільно, уникаючи високих навантажень на двигун. Вони тримають оберти двигуна в межах 1500–2000 до 4500–5500 об/хв. Коли двигун досягає робочої температури, можна переходити на звичайний режим їзди.

Ставлення водія до прогріву двигуна залежить від його вибору: дотримуватися рекомендацій автовиробника або враховувати загальні технічні принципи. З одного боку, це екологія та економія часу, з іншого – продовження терміну служби двигуна.

Додаткові причини для прогріву: у мороз холодний двигун може працювати нерівно і тримати підвищені оберти, що може призвести до пробуксовок на слизькій дорозі. Навіть якщо дорога чиста, трохи прогріти двигун все ж варто, адже його не рекомендується сильно навантажувати, поки він холодний. Якщо у вас автоматична коробка передач, під час короткого прогріву двигуна корисно прогріти й трансмісію, оскільки “автомат” також не любить працювати в холодному стані.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Як паркувати авто, щоб його не забрали на штрафмайданчик: поради для водіїв

За неправильне паркування автомобіль можуть евакуювати на штрафстоянку. Щоб цього уникнути, водії використовують різні хитрощі.…

3 години ago

Наїхали на вибоїну: чотири ознаки, що авто потребує негайної перевірки

Вибоїни на українських дорогах, на жаль, звичне явище, і наїхати на них може будь-який водій.…

4 години ago

Замерз замок дверей автомобіля: що робити водіям у такій ситуації

Хоча до зими ще далеко, варто заздалегідь дізнатися про корисні поради для водіїв на холодну…

5 години ago

Коли зимові шини стають небезпечними: оптимальні умови для їх використання

З наближенням зими українським водіям варто подумати про заміну літніх шин на зимові. Однак виявитися,…

6 години ago

Як канцелярська резинка може врятувати українських водіїв від штрафу в 1500 гривень

Простий трюк з канцелярською гумкою може врятувати водіїв від суворого покарання. Цей недорогий предмет може…

6 години ago

Навіщо досвідчені водії тримають швейну голку в автомобілі

Швейна голка – не найпоширеніший предмет у автомобілі. Побачивши її в салоні, більшість людей, ймовірно,…

7 години ago