Categories: Статті

Чому автовиробники не рекомендують прогрівати автомобіль: деталі

У сучасних інструкціях до автомобілів часто немає рекомендацій щодо повного прогріву двигуна перед початком руху. Ба більше, іноді виробники прямо зазначають, що прогрівати двигун перед поїздкою не потрібно. Це суперечить тому, що звикли робити досвідчені водії.

Для звичайного водія питання прогріву двигуна важливе. З одного боку, холодний двигун працює не на повну потужність і швидше зношується. З іншого боку, прогрівання займає час і витрачає зайвий бензин, до того ж це додатково забруднює повітря. Саме останній фактор часто стає вирішальним.

Сучасні автовиробники радять не прогрівати двигун або робити це коротко: 10–30 секунд для бензинових і 1–2 хвилини для дизельних авто. Причина – екологія.

Режим холостого ходу важкий для двигуна, а в холодному стані вихлопні гази стають ще більш шкідливими. Щоб зменшити забруднення, радять мінімізувати холостий хід. Проте деякі інженери вважають, що це може бути не завжди корисно для самого двигуна.

З технічної точки зору, двигун все ж варто трохи прогріти. Лише на теплому двигуні в циліндрах створюються оптимальні умови для згоряння палива і добре змащуються важливі деталі. Найкраще працює і менше зношується двигун, який прогрітий до робочої температури (90–110°C).

Однак прогрівати сучасний двигун до робочої температури на парковці не обов’язково. Досвідчені водії часто прогрівають його до 50–70°C, а потім починають рух, але спершу їдуть повільно, уникаючи високих навантажень на двигун. Вони тримають оберти двигуна в межах 1500–2000 до 4500–5500 об/хв. Коли двигун досягає робочої температури, можна переходити на звичайний режим їзди.

Ставлення водія до прогріву двигуна залежить від його вибору: дотримуватися рекомендацій автовиробника або враховувати загальні технічні принципи. З одного боку, це екологія та економія часу, з іншого – продовження терміну служби двигуна.

Додаткові причини для прогріву: у мороз холодний двигун може працювати нерівно і тримати підвищені оберти, що може призвести до пробуксовок на слизькій дорозі. Навіть якщо дорога чиста, трохи прогріти двигун все ж варто, адже його не рекомендується сильно навантажувати, поки він холодний. Якщо у вас автоматична коробка передач, під час короткого прогріву двигуна корисно прогріти й трансмісію, оскільки “автомат” також не любить працювати в холодному стані.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Чи можуть працівники ТЦК позбавляти водіїв права керувати авто

Станом на листопад 2024 року в Україні не передбачено позбавлення водійських прав за ігнорування повістки.…

5 години ago

Чому бензин використовують у малих автомобілях, а дизель — у великих

Зазвичай легкові авто та мотоцикли заправляють бензином, а вантажівки, автобуси й трактори — дизелем. Але…

8 години ago

Чому спускають шини: три неочевидні причини

Кожен водій хоча б раз стикався з проблемою спущеного колеса. Їхати з пошкодженою шиною небезпечно,…

16 години ago

Як зрозуміти, що двигун скоро вийде з ладу: 5 основних ознак

Двигун — це основа автомобіля, і якщо з ним щось не так, машина не працюватиме.…

16 години ago

Штрафи для українських водіїв у Польщі: 500 грн за довгий прогрів і до 30 000 грн за засніжене авто

З початку війни багато українських водіїв виїхали до Польщі. Привчені до більш лояльних правил в…

17 години ago

Що означає червона лінія на дорозі: нова розмітка для водіїв

Правила дорожнього руху часто змінюються, тому водіям важливо стежити за нововведеннями. Наприклад, у деяких країнах…

17 години ago