Categories: Статті

Чому автовиробники не рекомендують прогрівати автомобіль: деталі

У сучасних інструкціях до автомобілів часто немає рекомендацій щодо повного прогріву двигуна перед початком руху. Ба більше, іноді виробники прямо зазначають, що прогрівати двигун перед поїздкою не потрібно. Це суперечить тому, що звикли робити досвідчені водії.

Для звичайного водія питання прогріву двигуна важливе. З одного боку, холодний двигун працює не на повну потужність і швидше зношується. З іншого боку, прогрівання займає час і витрачає зайвий бензин, до того ж це додатково забруднює повітря. Саме останній фактор часто стає вирішальним.

Сучасні автовиробники радять не прогрівати двигун або робити це коротко: 10–30 секунд для бензинових і 1–2 хвилини для дизельних авто. Причина – екологія.

Режим холостого ходу важкий для двигуна, а в холодному стані вихлопні гази стають ще більш шкідливими. Щоб зменшити забруднення, радять мінімізувати холостий хід. Проте деякі інженери вважають, що це може бути не завжди корисно для самого двигуна.

З технічної точки зору, двигун все ж варто трохи прогріти. Лише на теплому двигуні в циліндрах створюються оптимальні умови для згоряння палива і добре змащуються важливі деталі. Найкраще працює і менше зношується двигун, який прогрітий до робочої температури (90–110°C).

Однак прогрівати сучасний двигун до робочої температури на парковці не обов’язково. Досвідчені водії часто прогрівають його до 50–70°C, а потім починають рух, але спершу їдуть повільно, уникаючи високих навантажень на двигун. Вони тримають оберти двигуна в межах 1500–2000 до 4500–5500 об/хв. Коли двигун досягає робочої температури, можна переходити на звичайний режим їзди.

Ставлення водія до прогріву двигуна залежить від його вибору: дотримуватися рекомендацій автовиробника або враховувати загальні технічні принципи. З одного боку, це екологія та економія часу, з іншого – продовження терміну служби двигуна.

Додаткові причини для прогріву: у мороз холодний двигун може працювати нерівно і тримати підвищені оберти, що може призвести до пробуксовок на слизькій дорозі. Навіть якщо дорога чиста, трохи прогріти двигун все ж варто, адже його не рекомендується сильно навантажувати, поки він холодний. Якщо у вас автоматична коробка передач, під час короткого прогріву двигуна корисно прогріти й трансмісію, оскільки “автомат” також не любить працювати в холодному стані.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

52 хвилини ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

2 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

3 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

4 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

24 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago