Categories: Статті

Чому деякі водії накачують шини авто азотом та чи варто це робити іншим

Consumer Reports повідомив про те, що незалежні організації провели тестування накачування шин азотом і отримали несподівані результати, які суперечать поширеній думці про переваги цієї процедури для автовласників.

Які переваги азотного наповнення шин наголошують його прихильники:

– Зменшує втрату повітря;

– Підвищує паливну ефективність;

– Знижує опір коченню;

– Підвищує безпеку.

Деякі автомобілі продаються зі спеціальними зеленими ковпачками на клапанах шин, що вказують на те, що шини заправлені азотом.

Звичайне повітря складається переважно з азоту (78%), кисню (21%) і невеликих кількостей інших газів, а також водяної пари. Азот, який використовується для заправки шин, є чистим газом без багатьох домішок.

Ціна за заправку шин азотом у Києві коливається від 100 до 200 грн в залежності від розміру колісного диска. Однак, чи варта ця ціна використання азоту для заправки шин – це питання, що залишається відкритим.

Результати тестування Consumer Reports

Фахівці Consumer Reports провели експеримент, використовуючи 31 модель нових всесезонних шин, щоб перевірити вплив азоту на підтримку належного тиску в колесах, оскільки більшість аргументів на користь азоту стосуються саме цього аспекту.

Спочатку експеримент провели забезпечивши 95% чистоту азоту в шині, використовуючи систему, яка генерує газ з навколишнього повітря і видаляє водяну пару. Потім одну шину кожної моделі наповнили повітрям, а іншу — азотом, при цьому обидва колеса були наповнені до 30 psi (фунтів на квадратний дюйм) або 2,07 бар при кімнатній температурі. Після цього шини були залишені на вулиці протягом одного року, а потім перевірено тиск накачування при кімнатній температурі.

Протягом цього часу обидва колеса втратили тиск, але різниця була мінімальною. Шини, наповнені повітрям, втратили лише 3,5 psi (0,24 бара), тоді як шини з азотом — 2,2 psi (0,15 бара).

Азот дійсно допомагає зменшити втрату тиску, але це відбувається на дуже малий обсяг протягом усього року.

Тестування NHTSA

Дослідження Національної адміністрації безпеки дорожнього руху (NHTSA) підтвердило, що накачування шин азотом замість повітря майже не впливає на показники опору коченню.

Якщо в колесах зберігати належний тиск, опір коченню буде однаковим, незалежно від типу газу, яким вони заповнені.

Використання азоту дійсно допомагає зменшити деградацію гуми шин і обмежує окислення. Однак для більшості водіїв це не є важливою проблемою, оскільки вони зазвичай замінюють шини задовго до того, як це може стати проблемою.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Дизель чи бензиновий турбо: що насправді краще для України у 2025–2026 роках

Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…

3 хвилини ago

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago