Categories: Статті

Чому гальмівні диски і колодки зношуються швидше, ніж ви думаєте

Гальмівна система — один із найважливіших елементів безпеки автомобіля. Та навіть нові диски і колодки можуть “піти під заміну” значно швидше, ніж обіцяє виробник. Причина не завжди в якості деталей — часто винні звички водія, умови експлуатації та навіть стиль обслуговування авто, пише SUV News.

1. Агресивне гальмування

Різкі зупинки з високих швидкостей не лише нагрівають диски до критичних температур, а й пришвидшують знос колодок. Перегріта поверхня втрачає міцність, з’являються мікротріщини, а гальмівна ефективність падає.

2. Постійне “тримання” ноги на педалі

Навіть легке натискання на гальма під час руху створює постійне тертя. Колодки стираються швидше, а диски отримують нерівномірний знос. Ця звичка особливо шкідлива в місті, де доводиться часто сповільнюватися.

3. Встановлення неякісних деталей

Дешеві колодки з низькосортних матеріалів можуть прослужити у два-три рази менше, ніж оригінальні. Вони також швидше перегрівають диски, що призводить до “ведення” або деформації.

4. Зношені або нерівні диски

Якщо диски вже мають борозни чи деформацію, нові колодки стиратимуться нерівномірно. У результаті — шум, вібрації і передчасна заміна обох компонентів.

5. Їзда по бруду та воді

Пісок, бруд і волога потрапляють між колодкою і диском, діючи як абразив. Особливо небезпечна їзда після миття авто в мороз, коли на гальмах утворюється тонка крижана плівка.

Як продовжити ресурс гальмівної системи:

  • Гальмуйте плавно, передбачайте ситуацію на дорозі.
  • Перевіряйте стан дисків і колодок кожні 10–15 тисяч км.
  • Обирайте деталі від перевірених виробників.
  • Уникайте миття авто на морозі без подальшої просушки гальм.

Дотримання цих простих порад дозволить збільшити термін служби гальмівних дисків і колодок у півтора-два рази, а також збереже вашу безпеку на дорозі.

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

41 секунда ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

44 хвилини ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago