Гідромеханічні автоматичні коробки передач (АКПП) довгий час вважалися золотим стандартом у світі автомобілів. Вони підкорювали водіїв своєю надійністю та довговічністю, проте останнім часом все частіше їх витісняють роботизовані трансмісії та варіатори. Про це повідомляє ampercar.com.
Власник сервісного центру з ремонту трансмісій поділився своїми спостереженнями щодо змін у виборі трансмісій. За його словами, протягом останніх років роботи та варіатори набувають дедалі більшої популярності. Чому так відбувається?
Перші кроки в історії АКПП зробили ще в середині XX століття, коли на автомобілі почали встановлювати гідротрансформаторні коробки з двома ступенями. З часом технологія розвивалася, і до 1980-х років автоматичні трансмісії стали невід’ємною частиною більшості іноземних моделей.
Ця нова технологія пройшла шлях від сумнівної репутації до еталону надійності. На початку 2000-х років класичні автомати з гідротрансформатором стали справжнім стандартом, особливо на тлі нових, але ненадійних роботизованих коробок та варіаторів.
Нові роботизовані КПП та варіатори, що з’явилися на ринку, спочатку підносили чимало проблем: повільне перемикання передач і ненадійність у складних умовах експлуатації змусили багатьох водіїв сумувати за класичними АКПП, які колись виглядали ідеальним варіантом.
У сучасних моделях автомобілів роботизовані КПП та варіатори стали суттєво досконалішими, і на сьогоднішній день вони активно витісняють класичні автоматичні коробки передач. Так чому це відбувається?
По-перше, комплектуючі для варіаторів і роботів обходяться виробникам значно дешевше, що прямо впливає на ціну автомобілів. А по-друге, екологічні вимоги та потреба в економії пального стали потужними драйверами змін у транспортній індустрії. Без сумніву, роботизовані КПП та варіатори демонструють значно кращу паливну економічність, ніж традиційні автоматичні трансмісії.
Читайте також: Досвідчений перекуп розкрив секрет, як визначати несправність двигуна за допомогою аркуша паперу
Не менш важливим аспектом є питання прибутковості. Значна частина доходів автомобільних виробників після реалізації автомобілів надходить від післяпродажного обслуговування. І в цьому контексті традиційні АКПП, які вимагають більших затрат на обслуговування, стають менш вигідними.
Наприклад, роботизовані трансмісії потребують періодичної дорогої заміни двох комплектів зчеплень, що виробники враховують при розробці нових автомобілів. Висока вартість обслуговування класичних автоматів стає все більш вагомим аргументом на користь нових технологій.
Таким чином, можна з упевненістю стверджувати, що ера класичних АКПП поступово добігає кінця. Автомобільна індустрія рухається вперед, і нові технології вже завоювали довіру споживачів.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…