Categories: Статті

Чому шини постійно спускаються: 6 причин, не пов’язаних із проколами

Осінь вже настала, і багато водіїв думають про заміну літньої гуми на зимову. Проте через кілька днів після шиномонтажу колеса можуть здутися.
Власник шиномонтажної майстерні в інтерв’ю порталу ampercar.com назвав шість причин, чому шини можуть постійно спускатися, не пов’язаних із проколом.

Невидимі вороги: не завжди справа у цвяхах

Зазвичай вважається, що болти, цвяхи, шурупи та інші гострі металеві предмети,
які валяються по дворах і дорогах, є основними причинами спущених шин.
Але іноді шина може здуватися, навіть якщо на ній немає видимих пошкоджень.
Що ж робити в такому випадку? Перш за все, варто перевірити диск.

Механік із Києва Сергій Гнатюк:
“У 70% випадків повільна втрата тиску восени — це не цвях, а мікротріщина на диску або проблемний ніпель.
Особливо, якщо після переходу на холодну погоду ви відчули, що тиск падає вже через 2–3 дні.”

1. Деформація литих дисків

Звичайні сталеві штамповані диски вже не популярні,
і більшість водіїв обирають литі диски, вироблені в Китаї.
Ці колеса вражають своїм дизайном і ціною, але їх якість і тривалість використання часто не на висоті.
Литі диски можуть деформуватися навіть після незначного удару,
і навіть маленьке ушкодження призводить до повільного витоку повітря через мікротріщини по ободу.

Порада: якщо після шиномонтажу колесо поступово спускає,
занесіть його на перевірку герметичності — фахівці тестують диск у водяній ванні під тиском.

2. Тріщини після наїзду на бордюр або яму

Ще однією причиною проблем із тиском у шинах можуть бути тріщини або мікропошкодження.
Такі дефекти з’являються, коли колесо вдаряється об гострий край асфальту чи камінь.
Іноді тріщина настільки мала, що непомітна візуально,
але під навантаженням вона розширюється, випускаючи повітря.

Шиномонтажник з 20-річним досвідом Іван Бондар:
“Багато клієнтів приїжджають після ям восени, коли дороги ще не відремонтовані після літа.
Навіть якщо диск зовні цілий, тріщина може бути всередині — і саме там повітря виходить.”

3. Пошкодження борту шини під час монтажу

Тепер потрібно звернути увагу на саму шину, а точніше — на частину, яка тримає покришку на диску.
Якщо шиномонтаж був неякісним, ця ділянка могла трохи надрізатися або пошкодитися монтажкою,
що призводить до витоку повітря між диском і гумою.

Крім того, безкамерна частина шини може постраждати,
якщо водій проїде навіть кілька сотень метрів на спущеному колесі —
це поширена причина втрати герметичності.

Рекомендація: після кожної заміни гуми просіть майстра змастити борт спеціальною пастою
— вона запобігає пересиханню та витоку повітря між диском і шиною.

4. Втрата форми та еластичності гуми

Згодом шини втрачають форму і еластичність.
Неправильне зберігання та недбала експлуатація можуть деформувати їх.
Це призводить до вібрацій на кермі, нерівномірного стирання протектора,
підвищеного навантаження на підвіску
— і, як наслідок, втрати тиску.

Експерт з безпеки руху “Шинний Альянс” Андрій Пилипенко:
“В Україні понад 60% шин зберігаються з порушеннями: під прямими сонячними променями або у вологих підвалах.
Гума старіє швидше, твердіє, і при монтажі вже не тримає герметичність як нова.”

5. Мікротріщини від сонця і часу

Навіть якщо шини виглядають нормально, тривале перебування на сонці може викликати мікротріщини.
Такі пошкодження утворюються на боковинах,
і через них повітря повільно виходить, змушуючи власника постійно підкачувати колеса.

Як перевірити: нанесіть мильний розчин на бокову частину шини —
якщо з’являються маленькі бульбашки, шина потребує заміни.

6. Зношений ніпель або золотник

Не варто забувати про ще один важливий елемент – ніпель або золотник.
Цей маленький клапан, який відповідає за утримання повітря в шині, також може зношуватися.
З часом гума ущільнювача тріскається,
і навіть за правильного монтажу повітря повільно виходить.

Майстер шиномонтажу з Дніпра:
“Ніпель треба міняти разом із шиною — це коштує копійки, але рятує від постійних проблем.
Близько 30% випадків втрати тиску — саме через старий або китайський золотник.”

Порада від експертів

Перед накачуванням коліс перевірте тиск при температурі не вище +10°C
осінні коливання температури змінюють тиск до 0.2–0.3 атмосфери,
і багато водіїв помилково думають, що шина “спускає”.
Крім того, перевіряйте колеса раз на тиждень, особливо після заміни гуми.

Рекомендація СТО “ProTire Київ”:
“Після шиномонтажу не поспішайте їхати на великі відстані.
Через добу перевірте тиск — якщо спав навіть на 0,1 бар, шукайте витік.”

Вам також може бути цікаво:

Vladislava

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

34 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago