Categories: Статті

Чому водіям категорично не можна натискати на педаль гальма лівою ногою

Під час керування автомобілем з автоматичною коробкою передач (АКПП) категорично не рекомендується використовувати ліву ногу для гальмування. Така звичка може не тільки погіршити контроль над машиною, а й призвести до небезпечних ситуацій на дорозі, повідомляє «SUV News».

Небезпека неправильної реакції

Водії, які звикли до механічної коробки передач (МКПП), інстинктивно використовують ліву ногу для роботи зі зчепленням. При пересіданні на автомобіль з АКПП у таких водіїв може виникнути рефлекс застосовувати ліву ногу для гальмування. Однак без звичного дозування сили натискання на педаль зчеплення, нога може рефлекторно тиснути на гальмо занадто різко. Це призводить до несподіваного гальмування і втрати контролю над автомобілем.

Ризик одночасного натискання на газ і гальмо

Використання лівої ноги для гальмування збільшує ймовірність одночасного натискання на газ і гальмо. У такому разі двигун продовжує працювати на підвищених обертах, створюючи навантаження на систему приводу та погіршуючи керованість автомобіля. У критичній ситуації це може призвести до аварії, оскільки машина може не зупинитися вчасно.

Підвищена втома водія

Використання обох ніг для керування педалями в автомобілі з АКПП призводить до зайвої напруги. Це особливо помітно під час тривалих поїздок або в умовах заторів. Втома ніг негативно позначається на реакції водія і може призвести до помилок під час керування автомобілем.

Невідповідність конструкції автомобіля

Інженери проектують автомобілі з АКПП виходячи з того, що водій використовує праву ногу як для акселерації, так і для гальмування. Розташування педалей оптимізовано для цього, і спроба задіяти ліву ногу робить гальмування незручним, знижує чутливість і погіршує контроль над машиною.

Використання лівої ноги для гальмування в автомобілях з АКПП – це не тільки порушення правильних принципів водіння, а й серйозна загроза безпеці. Щоб уникнути небезпечних ситуацій і зберегти контроль над транспортним засобом, водіям слід суворо дотримуватися традиційного методу управління – використовувати праву ногу для роботи з обома педалями. Це не тільки безпечніше, а й ефективніше з точки зору ергономіки автомобіля.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

48 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago