Крапає вода з в вихлопної труби: коли це норма, а коли – біда

Водії часто дивуються, коли бачать краплі під вихлопною трубою. Більшість одразу думає про поломку, але не завжди це сигнал проблем, повідомляє Jalopnik.

Волога може бути природним наслідком роботи двигуна. При згорянні бензину чи дизеля утворюється водяна пара. Частина конденсується у вихлопній системі й виходить назовні. Особливо помітно це в холодну пору, коли гарячі гази стикаються з холодним металом.

Є й інше джерело – каталізатор. У ньому також відбуваються хімічні реакції, де утворюється вода. Тож поява крапель після запуску двигуна вранці вважається звичним явищем.

Але іноді вода з труби сигналізує про серйозні неполадки. Якщо прокладка головки блоку пропускає, антифриз потрапляє в циліндри. Він згорає разом із паливом, залишаючи зайву вологу у вихлопі. Це вже тривожний дзвінок. Така поломка тягне на десятки тисяч гривень. Заміна прокладки може коштувати від десятків до сотень тисяч гривень, а якщо пошкоджено мотор – витрати зростають удвічі.

Визначити, що з трубою виходить саме вода, нескладно. Якщо рідина прозора, без запаху та без жирної плівки – турбуватись не слід. А от коли вона масляниста чи пахне паливом, це ознака серйозної проблеми.

Ще один тривожний знак – колір вихлопу. Легка біла пара в мороз – нормальна. А густий білий дим може свідчити про потрапляння охолоджувальної рідини. Синій означає згоряння масла, чорний – надлишок пального, сірий чи темно-синій – проблеми з турбіною чи системою упорскування.

Отже, кілька крапель води під вихлопом – буденна річ. Але якщо з труби тече масляниста суміш чи йде густий дим, зволікати небезпечно.

Читайте також