Categories: Статті

Механік пояснив, які чотири помилки водіїв найгірше впливають на ручне гальмо

Автомобільні механізми потребують правильного використання і регулярного обслуговування, і ручне гальмо (або “ручник”) не є винятком. Нерегулярне застосування або ігнорування основних правил може призвести до серйозних поломок і дорогого ремонту. У цій статті ми розглянемо чотири найпоширеніші помилки, які водії роблять з ручним гальмом, за словами досвідченого автомеханіка.

1. Рух із піднятим ручником
Одна з найпоширеніших помилок водіїв – починати рух з піднятим ручним гальмом. Це шкодить гальмівному механізму і додає навантаження на задні гальмівні колодки, диски або барабани. Також страждає трос ручного гальма, що може призвести до його деформації або розтягування. Більшість сучасних автомобілів мають індикатор, який показує, що ручник піднятий, тому водіям слід завжди перевіряти цей сигнал перед початком руху.

2. Неправильне використання в холодну погоду
Паркування з ручним гальмом взимку потребує обережності. Різкі перепади температур можуть призвести до замерзання гальмівних колодок, якщо ви відразу після зупинки активуєте ручник, особливо після того, як проїхали через калюжі або сніг. Щоб уникнути цього, дайте гальмівним дискам або барабанам час охолонути і висохнути перед тим, як увімкнути стоянкове гальмо. Інакше колодки можуть примерзнути, що може пошкодити їх або ускладнити зрушення автомобіля з місця.

3. Надмірне зусилля під час затягування
Ще одна поширена помилка – це надмірне затягування ручного гальма. Багато водіїв намагаються забезпечити надійне закріплення автомобіля, прикладаючи занадто велике зусилля при піднятті важеля. Це може призвести до розтягування троса і швидшого зносу механізму. Правильне використання передбачає легке затягування для фіксації автомобіля, без зайвого зусилля. Також не слід натискати кнопку на важелі під час підняття, оскільки це може викликати непотрібний тиск і поломку.

4. Несвоєчасне обслуговування і заміна деталей
Стоянкове гальмо, як і інші частини автомобіля, потребує регулярного обслуговування. Багато водіїв не перевіряють його стан і не регулюють трос, що може призвести до проблем. Троси і механізми стоянкового гальма розраховані на багато тисяч кілометрів пробігу, але деякі водії міняють їх занадто рано, не знаючи, що часто достатньо просто відрегулювати трос. В залежності від моделі авто, регулювання може проводитися як зсередини салону, так і під днищем машини.

Важливо також контролювати стан задніх гальмівних колодок. Якщо їх не міняти вчасно, ефективність стоянкового гальма може знизитися, особливо на схилах. Це створить додаткове навантаження на трансмісію автомобіля, що може призвести до дорогого ремонту трансмісії.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

30 хвилин ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

1 годину ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

3 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

24 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago