Categories: Статті

Нові автомобільні номери в Україні: що означають незвичні коди регіонів

Протягом останніх кількох років на вулицях України все частіше можна побачити автомобілі з номерами, де замість знайомих букв регіон позначається незвичними поєднаннями. Багато хто замислюється: що стоїть за цими новими кодами і як вони з’явилися?

Реформа системи номерів

Станом на січень 2023 року відбулася фактична відміна прив’язки коду знака до області реєстрації. Ще у 2022 році були затверджені нові вимоги до оформлення держномерів: ліквідували обов’язкову видачу серій за регіоном. Раніше у кожному сервісному центрі власники авто отримували номер із кодом саме тієї області, де було проведено реєстрацію. Тепер можна обрати будь-яку доступну серію незалежно від місця проживання, а півтора роки тому з’явилися й зовсім нові серії без жодного регіонального маркеру.

Що означають літери DI, PD та інші?

Найчастіше позначення DI або PD зустрічаються на знаках, виданих через мобільний додаток «Дія» чи онлайн-кабінет водія. Ці літери не вказують на географічне розташування — вони лише повідомляють про спосіб оформлення. По суті, такі серії замінюють традиційні коди областей.

Як обрати бажаний номер

Власник авто може прийти до сервісного центру та вибрати одну з наявних серій або перевірити варіанти онлайн. Крім того, дозволяється зберегти номери з попереднього транспортного засобу або замовити індивідуальний знак із власними літерами, цифрами чи словом.

Отже, сучасні автомобільні номери в Україні — це не просто зміна дизайну, а відображення оновленої нормативної бази та цифровізації процесу реєстрації. Завдяки новим можливостям водії отримали значно більшу гнучкість у виборі номерних комбінацій.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

9 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

52 хвилини ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago