Пластик перемагає: чому автомобільні фари більше не роблять зі скла

Автомобільні фари за останні десятиліття зазнали справжньої революції, майже повністю відмовившись від скла на користь сучасних полімерів. Експерти SlashGear пояснюють, чому так сталося.

Свого часу дослідження показали, що полікарбонат, який використовується сьогодні у виробництві фар, має вражаючі характеристики: він у 250 разів перевершує скло за міцністю за вдвічі меншої ваги.

«Скляні фари фактично обмежували творчий потенціал інженерів і дизайнерів», – кажуть експерти. «Робота зі склом давала змогу створювати лише найпростіші геометричні форми – кола, овали, квадрати, що робило автомобілі однотипними».

Ключовим фактором під час переходу від скла до пластику, зрозуміло, була безпека. При ударі скляні фари миттєво розбивалися на гострі осколки. Полікарбонат витримує серйозні навантаження і при пошкодженні не є таким небезпечним.

Також важливою була й економічна доцільність. Робота зі склом вимагала складніших і дорожчих рішень. Все це відбивалося на кінцевій вартості автомобілів. Полікарбонат дав змогу створювати фари будь-якої конфігурації з мінімальними виробничими витратами.

Щодо недоліків пластику, то головним із них є деградація під впливом ультрафіолету. Згодом на поверхні фар утворюється жовтуватий наліт, що знижує яскравість і змінює спектр світла.

«Це оборотний процес», – стверджують фахівці. «Відновлення можливе як у професійних автосервісах, так і самостійно за допомогою спеціальних наборів для полірування фар. У крайньому разі, допомогти можуть навіть побутові засоби – зубна паста або харчова сода».

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Читайте також