Categories: Статті

Позашляховик чи пікап: які переваги та недоліки у авто для бездоріжжя та що краще обрати

Схоже, що існують два типи кузовів з абсолютно протилежною характеристикою: один – утилітарний і строгий, інший – іміджевий і комфортний. Та незважаючи на це, українські споживачі часто розглядають їх як альтернативу один одному. Чому так відбувається?

Про неявні та значущі відмінності між пікапом і позашляховиком можна прочитати у матеріалі РБК-Україна.

Тенденція відмови споживачів від чисто дорожніх, низьких і невеликих автомобілів на користь моделей з розширеними позашляховими можливостями набуває популярності по всьому світу. Зазвичай це стосується кросоверів-паркетників, які здатні рухатися як по бездоріжжю, так і по швидкісних автотрасах, а не тільки виїжджати на бордюр чи покидати неочищені від снігу парковки. Проте міцні моделі із справжньою трансмісією 4×4 також користуються попитом, і саме їх ми розглядатимемо сьогодні, говорячи про позашляховики.

Пікап і позашляховик: в чому відмінність

Отже, сегмент пасажирських автомобілів з високим кліренсом приблизно 18-22 см, механічним підключенням приводу всіх чотирьох коліс і можливістю подолати брудні дороги на безліч кілометрів традиційно є дуже міцним в Україні.

Зазвичай це великі п’ятимісні автомобілі з комфортним універсальним кузовом, обладнані розкішним салоном, потужним двигуном і трансмісією, яка дозволяє їм впевнено рухатися як по бездоріжжю, так і по швидкісній автотрасі, не виходячи з потоку. Крім того, позашляховики, виступаючи в ролі дорогих іміджевих транспортних засобів, часто мають силові агрегати з запасом потужності і додаткові системи у підвісці для поліпшення поведінки машини на великій швидкості і забезпечення більшого комфорту на нерівнощах.

З іншого боку, пікап – це вантажний автомобіль з відкритою платформою, хоча співмірний за розмірами з легковиком або позашляховиком, і вони часто будуються на одній базі. В Україні популярні переважно пікапи, які спільно випускаються з позашляховиками, і саме про них ми будемо говорити. Наприклад, такі пари, як Mitsubishi Pajero Sport/Mitsubishi L200, Nissan Pathfinder/Nissan Navara та інші, добре відомі українським споживачам у різних поколіннях.

Цікаво, що деякі бренди, не маючи відповідного власного прототипу, випускали пікапи під своєю власною маркою, але на основі іншого продукту, наприклад, так сталося з Mercedes X-Class, який є клоном Nissan Navara, чи Fiat Fullback, який повторює модель Mitsubishi L200.

У багатьох країнах такі пікапи офіційно вважаються вантажівками (truck), оподатковуються відповідним чином і підпорядковуються відповідним дорожнім правилам тощо.

На відміну від позашляховиків, пікапи мають просту задню підвіску, призначену перш за все для перевезення вантажів. Тому вона жорстка і не забезпечує комфорт, особливо коли кузов порожній. Через ці “вантажні” особливості ходової ці машини керуються на великій швидкості менш вправно, ніж пасажирські позашляховики. В кабіні пікапа часто відсутній ряд зручностей, може бути відсутнє дороге обшивання і багато електронних опцій.

В Україні популярні пікапи переважно пропонуються з дворядною п’ятимісною кабіною і в основному з повним приводом. Щодо простору та комфорту для задніх пасажирів, можливі різниці, і в цьому випадку перевага може бути на боці позашляховика. Але основний недолік пікапа – відсутність захищеного від пилу, сонця, погоди і зловмисників багажника. Звісно, на платформу пікапа можна завантажити значно більше вантажу, ніж в той багажник, але весь час цей вантаж залишається у вільному доступі.

Проте головна відмінність між пікапом і схожим позашляховиком полягає в нижчій ціні першого, і різниця часто становить чверть вартості.

У чому схожість між пікапом і позашляховиком

Пікапи, про які йдеться, мають спільну раму, двигуни і трансмісії з позашляховиками, а також передні мости і основне обладнання салону. Часто вся передня частина, від бампера до передніх дверей, також однакова. Отже, можна використовувати деталі з одного каталогу, коли виникає потреба.

Характеристики ходу позашляховика і схожого пікапа будуть подібні, особливо враховуючи те, що опції трансмісії, такі як підключення переднього приводу, редуктор і блокування, зазвичай ідентичні. Обидві машини можуть бути обладнані як приводом 4×4, так і 4×2. Однак важливо відзначити, що пікап, який має порожній кузов, буде частіше пробуксовувати на слизьких поверхнях, таких як мокрий грунт чи лід.

Узагальнюючи, для багатьох автовласників більш економічний пікап може стати гідною заміною позашляховика на одній платформі. Основні недоліки полягають у відсутності багажника і не занадто комфортній задній підвісці. Перше питання можна вирішити встановленням кришки, а друге – за допомогою мішків з піском у кузові. Залишається ще один недолік, з яким важко боротися – питання іміджу, оскільки пікап завжди буде асоціюватися з “вантажівкою”, в той час як позашляховик – з “крутим джипом”. Але це вже питання смаку і стилю, яке вирішується на рівні індивідуальних вподобань.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Recent Posts

BYD хоче випустити свій найдешевший кросовер, якому не потрібна заправка на АЗС

Приготування до випуску нової версії кросовера моделі BYD Atto 3 на 2024 рік у розпалі.…

3 години ago

Як збільшити термін служби акумулятора у вашому авто: розкрито секрет довговічності

Багато людей не усвідомлюють, що термін служби акумуляторних батарей для автомобілів обмежений до двох років…

4 години ago

Як правильно видалити пташиний послід з кузова автомобіля без пошкоджень: корисні поради

Багато водіїв стараються тримати свої автомобілі чистими, але часто птахи залишають свої відходи на машині,…

4 години ago

Стане тільки гірше: як водіям категорично не можна мити фари автомобіля

Чисті фари авто важливі для безпеки на дорозі, особливо в погану погоду. Необхідно не тільки…

5 години ago

В Україні почнуть зупиняти автівки та примусово доставляти водіїв до ТЦК

В Україні з 16 липня 2024 року набудуть чинності нові положення закону про мобілізацію та…

5 години ago

В Україні масово штрафують водіїв на суму до 1700 грн: хто під загрозою

Патрульна поліція Києва звернулася до водіїв через свій акаунт у Telegram, попередивши про масове виписування…

6 години ago