Categories: Статті

Позашляховик чи пікап: які переваги та недоліки у авто для бездоріжжя та що краще обрати

Схоже, що існують два типи кузовів з абсолютно протилежною характеристикою: один – утилітарний і строгий, інший – іміджевий і комфортний. Та незважаючи на це, українські споживачі часто розглядають їх як альтернативу один одному. Чому так відбувається?

Про неявні та значущі відмінності між пікапом і позашляховиком можна прочитати у матеріалі РБК-Україна.

Тенденція відмови споживачів від чисто дорожніх, низьких і невеликих автомобілів на користь моделей з розширеними позашляховими можливостями набуває популярності по всьому світу. Зазвичай це стосується кросоверів-паркетників, які здатні рухатися як по бездоріжжю, так і по швидкісних автотрасах, а не тільки виїжджати на бордюр чи покидати неочищені від снігу парковки. Проте міцні моделі із справжньою трансмісією 4×4 також користуються попитом, і саме їх ми розглядатимемо сьогодні, говорячи про позашляховики.

Пікап і позашляховик: в чому відмінність

Отже, сегмент пасажирських автомобілів з високим кліренсом приблизно 18-22 см, механічним підключенням приводу всіх чотирьох коліс і можливістю подолати брудні дороги на безліч кілометрів традиційно є дуже міцним в Україні.

Зазвичай це великі п’ятимісні автомобілі з комфортним універсальним кузовом, обладнані розкішним салоном, потужним двигуном і трансмісією, яка дозволяє їм впевнено рухатися як по бездоріжжю, так і по швидкісній автотрасі, не виходячи з потоку. Крім того, позашляховики, виступаючи в ролі дорогих іміджевих транспортних засобів, часто мають силові агрегати з запасом потужності і додаткові системи у підвісці для поліпшення поведінки машини на великій швидкості і забезпечення більшого комфорту на нерівнощах.

З іншого боку, пікап – це вантажний автомобіль з відкритою платформою, хоча співмірний за розмірами з легковиком або позашляховиком, і вони часто будуються на одній базі. В Україні популярні переважно пікапи, які спільно випускаються з позашляховиками, і саме про них ми будемо говорити. Наприклад, такі пари, як Mitsubishi Pajero Sport/Mitsubishi L200, Nissan Pathfinder/Nissan Navara та інші, добре відомі українським споживачам у різних поколіннях.

Цікаво, що деякі бренди, не маючи відповідного власного прототипу, випускали пікапи під своєю власною маркою, але на основі іншого продукту, наприклад, так сталося з Mercedes X-Class, який є клоном Nissan Navara, чи Fiat Fullback, який повторює модель Mitsubishi L200.

У багатьох країнах такі пікапи офіційно вважаються вантажівками (truck), оподатковуються відповідним чином і підпорядковуються відповідним дорожнім правилам тощо.

На відміну від позашляховиків, пікапи мають просту задню підвіску, призначену перш за все для перевезення вантажів. Тому вона жорстка і не забезпечує комфорт, особливо коли кузов порожній. Через ці “вантажні” особливості ходової ці машини керуються на великій швидкості менш вправно, ніж пасажирські позашляховики. В кабіні пікапа часто відсутній ряд зручностей, може бути відсутнє дороге обшивання і багато електронних опцій.

В Україні популярні пікапи переважно пропонуються з дворядною п’ятимісною кабіною і в основному з повним приводом. Щодо простору та комфорту для задніх пасажирів, можливі різниці, і в цьому випадку перевага може бути на боці позашляховика. Але основний недолік пікапа – відсутність захищеного від пилу, сонця, погоди і зловмисників багажника. Звісно, на платформу пікапа можна завантажити значно більше вантажу, ніж в той багажник, але весь час цей вантаж залишається у вільному доступі.

Проте головна відмінність між пікапом і схожим позашляховиком полягає в нижчій ціні першого, і різниця часто становить чверть вартості.

У чому схожість між пікапом і позашляховиком

Пікапи, про які йдеться, мають спільну раму, двигуни і трансмісії з позашляховиками, а також передні мости і основне обладнання салону. Часто вся передня частина, від бампера до передніх дверей, також однакова. Отже, можна використовувати деталі з одного каталогу, коли виникає потреба.

Характеристики ходу позашляховика і схожого пікапа будуть подібні, особливо враховуючи те, що опції трансмісії, такі як підключення переднього приводу, редуктор і блокування, зазвичай ідентичні. Обидві машини можуть бути обладнані як приводом 4×4, так і 4×2. Однак важливо відзначити, що пікап, який має порожній кузов, буде частіше пробуксовувати на слизьких поверхнях, таких як мокрий грунт чи лід.

Узагальнюючи, для багатьох автовласників більш економічний пікап може стати гідною заміною позашляховика на одній платформі. Основні недоліки полягають у відсутності багажника і не занадто комфортній задній підвісці. Перше питання можна вирішити встановленням кришки, а друге – за допомогою мішків з піском у кузові. Залишається ще один недолік, з яким важко боротися – питання іміджу, оскільки пікап завжди буде асоціюватися з “вантажівкою”, в той час як позашляховик – з “крутим джипом”. Але це вже питання смаку і стилю, яке вирішується на рівні індивідуальних вподобань.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

2 години ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

3 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

4 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

5 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

1 день ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago