Categories: Статті

Що буде, якщо увімкнути електронний «ручник» на високій швидкості

Сучасні автомобілі дедалі частіше оснащують електронним стоянковим гальмом (EPB), яке замінило звичний важіль «ручника». Воно не лише утримує машину на місці, а й може виконувати роль резервної системи екстреного гальмування під час руху, розповідає ТопЖир.

Як працює електронний стоянковий гальмо на ходу

У разі активації на високій швидкості електроніка підключає усі чотири гальмівні механізми одночасно та синхронізує їх роботу з ABS. Це дозволяє авто сповільнюватися рівномірно й без різких ривків навіть на шосе.

Поліцейські випробовували цю функцію на патрульних авто: результат — плавне, але впевнене зниження швидкості без втрати керованості. Саме тому в екстрених випадках (наприклад, коли водій втрачає свідомість) пасажир може натиснути кнопку стоянкового гальма, щоб безпечно зупинити машину.

 Важливо: такі експерименти не варто проводити на звичайних дорогах без спеціальної підготовки.

Тестування на різних авто

Не лише поліція, а й автоентузіасти перевіряли роботу EPB у русі.

  • Garage 54 протестував китайські седани та BMW 5 Series: у всіх випадках система спрацьовувала, хоча в BMW гальмівний шлях був довший — через відсутність підтримки ABS у цьому режимі.

  • У 2019 році Cleetus McFarland зупинив свій Chevrolet Corvette C7 за допомогою електронного «ручника» — і теж отримав передбачуваний та контрольований результат.

Чим електронний «ручник» кращий за звичайний

Класичний механічний важіль блокує лише задні колеса, що може призвести до заносу. EPB же активує всі гальма й у більшості випадків координує роботу з ABS, тому забезпечує набагато стабільніше уповільнення.

Перспективи

Деякі автовиробники вже розглядають електронне стоянкове гальмо як додатковий елемент пасивної безпеки. Його головна мета — допомога у надзвичайних ситуаціях, а не заміна основної гальмівної системи. З розвитком технологій ця функція може отримати ще більше можливостей — аж до автоматичного спрацювання у критичних випадках.

 

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

11 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago