Перші безступінчасті коробки передач для автомобілів були розроблені в Німеччині. Проте вони стали дуже популярними в Японії. Багато сучасних автомобілів використовують такі коробки, які показали свої переваги та високу ефективність під час експлуатації.
Безступінчасті коробки передач можна знайти у багатьох моделях автомобілів в Європі, таких як Nissan Qashqai, Teana та X-Trail. У Mitsubishi також є автомобілі з такими коробками, наприклад, Lancer, Galant і ASX. Ці коробки вважаються дешевшими у виробництві та економічнішими. Проте під час використання безступінчасті трансмісії виявили деякі недоліки.
Звук
Автомобілістам, які вперше знайомляться з безступінчастими коробками передач, часто не подобається звук їх роботи. Він виникає через роботу металевого ременя і обертових конусів. У такій коробці передатне відношення досягається за допомогою ременя, який працює на натягу і терті. Коли оберти підвищуються, з’являється неприємний звук, який не можна усунути навіть з хорошою шумоізоляцією, бо це високочастотні хвилі.
Якщо коробка передач не прогріта, водій може почути дзижчання. Коли температура підвищується, звук стає більш частим і з’являється неприємне виття. При збільшенні обертів двигуна звук стає ще гіршим і перетворюється на свист. У старих автомобілях може бути багато різних звуків. Виробники автомобілів знають про цю проблему безступінчастих трансмісій, але повністю усунути її не можуть через особливості конструкції.
Розгін
Ще один недолік безступінчастої коробки передач полягає в тому, що в ній немає фіксованих передач. Водії, які звикли до машин з механічною коробкою передач, можуть не розуміти, як працює варіатор. Коли газ натискається лише трохи, трансмісія забезпечує хороший крутний момент завдяки переміщенню шківів. Це дозволяє двигуну економити паливо і зменшує викиди шкідливих речовин.
Безступінчасте збільшення швидкості викликає недовіру у багатьох водіїв. Щоб вирішити цю проблему, виробники автомобілів намагаються додати до варіатора характеристики класичної автоматичної коробки передач. В результаті в них створюються програмні режими, які імітують 8 передач. Зазвичай ця функція доступна в ручному або спортивному режимі. У звичайному режимі варіатори продовжують працювати, як і раніше.
Прогрівання взимку
Вважається, що варіатор найкраще підходить для країн з теплим кліматом. В Україні до такої коробки передач потрібно ставитися обережно. У сильні морози не можна починати рух, поки вона не прогріється. Якщо олія працює в холодному стані, ремінь може пошкодити конус, що призведе до задирів.
Неакуратність із газом
Якщо дбайливо користуватися варіатором, він може прослужити довго. Але не всі водії знають, як правильно їздити з такою коробкою. Пошкодити шківи можна навіть після однієї спроби пробуксовування в бруді або снігу. У водіїв, які не дотримуються правил, можуть виникнути проблеми з коробкою вже після 60 000 км пробігу.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…
Розкішні німецькі кросовери поєднують стиль, передові технології, високу якість і потужність. Однак їхня ціна часто…
Зима приносить водіям чимало клопоту, особливо під час сильних морозів. Одна з найпоширеніших проблем —…
Розкішні автомобілі часто коштують дуже дорого, але їхня ціна може різко знижуватися після покупки. Уже…
Купівля вживаного авто завжди несе ризики. Вік і пробіг часто використовують як показники надійності, але…
Станом на листопад 2024 року в Україні не передбачено позбавлення водійських прав за ігнорування повістки.…