Categories: Статті

Світлофор із «червоним плюсом»: про що він вказує водіям

Українські водії, які подорожують до Європи на власному авто, можуть помітити незвичну секцію на світлофорі — червоний плюс. Цей сигнал поки не зустрічається на українських дорогах, але вже активно використовується в Німеччині, Чехії та Польщі, де його ефективність доведено на практиці, пише Твоя МАШИНА.

Що означає цей символ?

Такий світлофор показує водіям, що зустрічний рух зараз заблокований. Якщо ви стоїте перед перехрестям і плануєте повернути ліворуч, а горить червоний сигнал з плюсом — можна повертати, не чекаючи, поки зустрічна смуга звільниться. Це означає, що з протилежного боку автомобілі стоять і вам нічого не заважає.

Коли червоний квадрат із плюсом гасне — це сигнал про те, що на зустрічному напрямку з’явився зелений. Відтепер повертати можна лише за стандартними правилами — з обов’язковим пропуском зустрічного транспорту.

Для чого це потрібно?

Фахівці з транспортної інфраструктури зазначають, що така система значно покращує проїзд складних перехресть, де у годину пік утворюються затори через неможливість повернути ліворуч.

За даними інженерів із міста Брауншвейг, де вперше протестували цей сигнал, загальний час проїзду перехресть зменшився на 12–18%, особливо в умовах щільної забудови, вузьких вулиць та поблизу вокзалів.

Світлофори змінюються і в Україні

З травня цього року в Україні оновили державні стандарти: замість звичайного зеленого світла тепер використовують «смарагдовий» відтінок, який краще помітний здалеку, навіть у туман або дощ.

Це нововведення прописано в оновленому ДСТУ, розробленому Міністерством розвитку громад, і поступово запроваджується на перехрестях із підвищеним трафіком.

А що з відповідальністю?

Незалежно від нових сигналів, ігнорування світлофора — серйозне порушення. За проїзд на заборонений сигнал в Україні передбачено штраф від 510 до 1445 гривень, а в разі повторного чи грубого порушення — тимчасове позбавлення водійських прав до одного року.

Червоний плюс — не дизайнерський хід, а інструмент для підвищення безпеки й зменшення заторів. І хоча в Україні такі світлофори ще не встановлюють, досвід Європи показує, що технології у сфері дорожнього руху можуть бути не лише інноваційними, а й практичними.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

28 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago