Багато автовласників вважають, що, звернувшись до СТО, вони автоматично знімають із себе відповідальність за всі подальші проблеми з автомобілем. Але це хибна думка. Є ряд ситуацій, коли саме власник авто, а не механік, несе відповідальність за помилки або наслідки ремонту. І якщо не врахувати ці нюанси — можна втратити гроші, гарантію або навіть опинитися винним у ДТП.
У цій статті SUV News розглянемо 5 найпоширеніших ситуацій, коли провина лягає саме на водія.
1. Власник сам надав деталі або витратні матеріали
Відповідальність за якість — на власнику
Багато хто, прагнучи зекономити, купує розхідники або запчастини самостійно й приносить їх на СТО. У такому випадку:
Порада: Завжди просіть, щоб СТО самостійно замовляло необхідні запчастини і видавало чек. Так ви збережете право на компенсацію в разі дефекту.
2. Власник не перевірив роботу після ремонту
Неприйнятий акт виконаних робіт = згода з результатом
Після будь-яких робіт клієнт має підписати акт виконаних робіт або інший документ, що підтверджує, що все працює як слід. Якщо ви це підписали:
Порада: Перед підписом уважно перевірте роботу, здійсніть пробний заїзд, поставте уточнення щодо гарантії.
3. Власник проігнорував рекомендації механіка
Ігнорування рекомендацій = свідомий ризик
Іноді після діагностики майстер попереджає: “Потрібно міняти і ремінь, і помпу, а не тільки одне з двох”. Якщо власник відмовляється від повного ремонту:
Порада: Уточнюйте, що буде, якщо не виконати всі рекомендації — і просіть письмовий висновок.
4. Авто не застраховане на випадок помилок СТО
СТО може мати страховку, а може і не мати
У деяких країнах існує обов’язкове страхування відповідальності автосервісів. В Україні ж це необов’язково, тому якщо майстер припустився помилки:
Порада: Працюйте тільки з тими СТО, які мають хорошу репутацію, офіційно оформлюють замовлення і мають страховий поліс.
5. Власник приховав важливу інформацію про авто
Неповна інформація — причина помилкового діагнозу
Буває, що клієнт сам не знає (або свідомо замовчує), що авто вже після ДТП, що була заміна важливих вузлів, чи є нестандартне програмне забезпечення.
У такому випадку:
Порада: Чесно повідомляйте про всі особливості машини, навіть якщо вони здаються дрібницями.
Звернення до СТО не означає автоматичну передачу відповідальності. Власник авто повинен бути уважним, обережним і юридично підкованим. Зберігайте документи, вимагайте гарантії, перевіряйте все після ремонту — і лише тоді можна очікувати, що у разі помилки винним буде саме механік.
Вас також можуть зацікавити новини:
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…