Українська автомобільна історія насичена захоплюючими епізодами, які, до речі, далекі від завершення. Сьогодні ми підкреслюємо деякі менш відомі та неординарні моделі автомобілів минулого, захоплюючись сміливістю та глибиною інженерних рішень їхніх творців. Список автомобілів підготувало видання РБК-Україна.
“Старт” (1963 – 1970 рр.)
Важко повірити, що цей космічно виглядаючий мікроавтобус 1960-х років був створений радянськими автомобільними інженерами. “Старт” вражав своїм дизайном та був виготовлений на авторемонтній базі у Сєвєродонецьку. Його корпус був зі склопластику, а інженери Сєвєродонецької авторемонтної бази (САРБ) використовували вузли та деталі серійної “Волги” ГАЗ-21.
Цікаво, що виробництво “Старту” розпочалося на чотирьох різних підприємствах: САРБ (150 шт.), Луганський автоскладальний завод ЛАСЗ (20 шт.), Донецька автобаза тресту “Главдонбасбуд” (10 шт.) та Коростенський машинобудівний завод (70 шт.). Декілька екземплярів “Старту” збереглися у світі, включаючи Україну.
Ford A (1929 р.)
У протилежність “Старту”, Ford A був стандартним та масовим бюджетним автомобілем, який складали у Харкові на автоскладальному заводі ХАСЗ.
Проект був призначений як тимчасовий, але він став довгостроковим завдяки українському державному тресту масового виробництва металопродукції – Укртремас. Однак плани не виправдалися, і ГАЗ почав виробляти автомобілі під брендом ГАЗ-А, ГАЗ-АА, ГАЗ-ААА тощо.
ЛАЗ-750/-751 (1950 – 1951 рр.)
Перші електромобілі в Україні випускалися на заводі, який пізніше став відомим як ЛАЗ. Завод спробував створити електромобілі з несучим алюмінієвим каркасом, двома електродвигунами та змінною ємністю батареї. Пробіг варіювався від 80 до 50–65 кілометрів в залежності від навантаження. Незважаючи на успішні випробування, виробництво не продовжили через високу вартість.
Mercedes W211 (2002 р.)
Модель “Мерседеса” W211, який складали на території України у 2001-2002 роках є однією із яскравих сторінок українського автопрому.
Запорізький автомобільний завод у співпраці з DaimlerChrysler AG здійснив успішне виробництво моделі Е-class W211. Хоча планувалося виробляти 200 штук на рік, доля цих “Мерседесів” Made in Ukraine залишається невідомою.
КМЗ “Київ” (1960 – 1961 рр.)
Київський мотоциклетний завод спробував випустити вантажівку з використанням компонентів від “Запорожця” та мотором об’ємом 0,750 літра. Машина мала переднє розташування двигуна, задній привід та алюмінієву двомісну кабіну, досягала швидкості 80 км/год. Незважаючи на успішні випробування, нова модель не пішла в серійне виробництво через високі витрати та відсутність державної підтримки.
Українська автомобільна індустрія має свої унікальні та цікаві сторінки, які додають палкості до історії світового автомобільного ринку.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Сучасні автомобілі – це не просто транспорт, а справжні технологічні дива. Багато водіїв навіть не…
Багато сучасних авто випускають без запасного колеса, щоб зменшити витрати. Але це створює проблему, якщо…
Каталітичний нейтралізатор (каталізатор) допомагає зменшити шкідливі викиди автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння. Це важлива частина…
Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…