Categories: Статті

Топ-8 автомобільних несправностей, що з’являються у спеку

Літо — це час відпочинку, поїздок на природу, мандрів до моря. Але разом із приємними моментами спекотна погода створює додаткові труднощі для автомобілістів. Високі температури змушують компоненти авто працювати з перевантаженням, що часто призводить до несправностей, пише SUV News.

Які саме проблеми найчастіше виникають у машин улітку — розповідаємо далі.

1. Перегрів двигуна та збій системи охолодження

Класична літня картина — автомобіль на узбіччі з парою з-під капота. Це ознака того, що мотор перегрівся, і система охолодження не справляється з навантаженням. Основні причини:

  • Недостатня кількість або погана якість охолоджувальної рідини. У спеку антифриз швидко випаровується, а при зниженні рівня система не охолоджує мотор належним чином. Рідина закипає — звідси пара та перегрів. Рішення: регулярно перевіряти рівень антифризу, возити із собою запас або дистильовану воду.
  • Забруднений радіатор. Пил, пух, комахи блокують вентиляцію. Радіатор не виводить тепло, що спричиняє перегрів. У спеку очищення радіатора стає обов’язковою процедурою.
  • Несправний термостат. Якщо пристрій не відкриває потік охолоджувальної рідини, мотор починає перегріватися. Рішення — діагностика та своєчасна заміна.
  • Тріщини в патрубках. Навіть невеликі пошкодження можуть спричинити втрату герметичності системи. Рідина витікає, і двигун перегрівається.
  • Поломка помпи. Водяний насос улітку працює з максимальною інтенсивністю. Якщо він вийде з ладу — циркуляція охолоджувальної рідини припиниться, і мотор закипить.

2. Швидка розрядка акумулятора

У спеку електроліт з батареї випаровується швидше, тому акумулятор втрачає ємність. Крім того, відбувається сульфатація пластин — на них утворюється наліт, що заважає зарядці.

Також у спеку генератор працює нестабільно, через що батарея заряджається не повністю.

Що робити: регулярно перевіряти стан АКБ, чистити клеми, у разі потреби — доливати дистильовану воду.

3. Зношення та пошкодження шин

Гаряче покриття сильно впливає на гуму:

  • Тиск у шинах зростає, що може призвести до розриву під час руху.
  • Структура гуми руйнується, підвищується ризик проколів і порізів.
  • Протектор стирається значно швидше.

Рекомендація: регулярно оглядати шини, перевіряти тиск і вчасно міняти зношену гуму.

4. Проблеми з кондиціонером

У спеку кондиціонер працює на повну, що спричиняє:

  • Витік фреону через мікротріщини у системі.
  • Перегрів компресора та вихід його з ладу.
  • Не можна вмикати кондиціонер одразу на повну після тривалого стояння на сонці — це може викликати тріщини на лобовому склі.

Рішення: перед запуском охолодження — провітрити салон. Регулярно перевіряти систему, міняти салонні фільтри та стежити за рівнем хладагента.

5. Несправності трансмісії

Через спеку трансмісійна рідина розігрівається, втрачає свої властивості й погано змащує деталі, що призводить до зносу та поломок.

Також перегріваються ущільнювачі, що спричиняє витік масла.

Ускладнення в роботі зчеплення — ще одна проблема. Воно зношується швидше через підвищене навантаження.

6. Збої в електроніці

Сучасні автомобілі оснащені датчиками та блоками керування, які чутливі до високих температур. Через перегрів вони можуть працювати некоректно, що впливає на динаміку авто та навіть безпеку.

Що робити: у разі підозри — провести комп’ютерну діагностику.

7. Вигорання лакофарбового покриття

Сонячне проміння поступово вицвічує фарбу, а лак втрачає блиск. Найсильніше страждають авто, які стоять під відкритим небом.

Порада: обирайте паркування в тіні або використовуйте захисні чохли. Регулярне полірування і нанесення воску також допоможе зберегти блиск кузова.

8. Пожежонебезпека

У спеку зростає ризик загоряння авто. Бензин у баку розширюється, і якщо залити його «під зав’язку» — є шанс витоку. Краплі пального, що потрапляють на розпечений кузов, можуть спричинити загоряння.

Рекомендації: не заправляйтесь до відмови, уникайте попадання пального на гарячі частини авто. Також будьте обережні під час паркування над сухою травою — гарячий глушник може спричинити займання.

Спека — серйозне випробування для будь-якого автомобіля. Але своєчасне техобслуговування, регулярна перевірка ключових вузлів і уважність до стану авто допоможуть уникнути більшості проблем.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

33 хвилини ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago