Categories: Статті

У водіїв почнуть масово вилучати права на блокпостах: кого будуть карати

Українська влада готується посилити контроль над чоловіками, які не стали на військовий облік або ігнорують виклики до Територіальних центрів комплектування. Один із нових інструментів впливу — тимчасове вилучення водійських прав. Відповідний законопроєкт №8082 вже рекомендований до першого читання профільним Комітетом Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури.

Як це працює зараз

Законодавство дозволяє ТЦК надсилати повістки або вимоги про прибуття до центру військовозобов’язаним, зокрема й водіям. У разі ігнорування таких вимог ТЦК має право звертатися до суду з проханням тимчасово обмежити цій особі право на керування транспортними засобами.

Однак на практиці цей механізм реалізовувався рідко. Причини — забюрократизованість, складність у впровадженні судових рішень та слабка координація між судами, ТЦК і правоохоронцями.

Що передбачає законопроєкт №8082

У разі ухвалення нової норми поліція отримає право самостійно, безпосередньо під час перевірки документів (наприклад, на блокпостах або при зупинці на дорозі), вилучати водійське посвідчення у водіїв, які ухиляються від мобілізаційних вимог і щодо яких уже є чинне судове рішення про обмеження керування.

Йдеться саме про тимчасове вилучення посвідчення як забезпечувальний захід, а не про адміністративне покарання чи позбавлення прав. Мета — змусити громадянина з’явитися до ТЦК або дочекатися завершення дії воєнного стану.

Що далі?

Поки що законопроєкт перебуває на стадії підготовки до розгляду в сесійній залі. Проте схвалення в комітеті, а також загальна підтримка ідеї серед депутатів свідчить про високу ймовірність його ухвалення в найближчі тижні.

Що це означає для водіїв

Водіям-чоловікам, які ухиляються від обліку чи не реагують на виклики ТЦК, варто пам’ятати: за новими правилами, навіть без порушень ПДР, їх можуть позбавити права керування транспортом на невизначений термін.

Вам також може бути цікаво:

 

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago

Топ-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності

ТОП-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності — моделі, які вражають надійністю, впевненим тягловим моментом та низькою…

1 день ago