Categories: Статті

Як не зіпсувати підвіску: 5 головних помилок при проїзді “лежачих поліцейських”

“Лежачі поліцейські” створені для того, щоб водії знижували швидкість у небезпечних зонах. Проте, нерідко ці дорожні споруди можуть завдати шкоди автомобілю. У цій статті розглянемо, які помилки допускають водії при проїзді через ці перешкоди.

Види «лежачих поліцейських»

У містах найчастіше встановлюють штучні нерівності двох видів: монолітні, виготовлені з асфальтобетону, та розбірні, виконані з міцної гуми і полімерів. Останні можна знімати і збирати в разі потреби.

Розміри штучної дорожньої нерівності (ШДН) встановлюються залежно від максимально дозволеної швидкості на ділянці, про що сигналізує знак перед «поліцейським». Установка перешкоди дозволена лише на дорогах з штучним освітленням та водовідведенням. Для інформування водіїв про наявність нерівності встановлюється знак «Штучна поверхня».

Проте, незважаючи на правила, у багатьох містах і селищах встановлюють штучні перешкоди, що не відповідають стандартам. Вони часто мають дивні форми і виготовлені з підручних матеріалів: використаних шин, пластикових конструкцій. Такі саморобки ризикують завдати шкоди не тільки автомобілю, а й здоров’ю водія та пасажирів.

1. Проїзд на високій швидкості

Одна з найпоширеніших помилок при проїзді по ШДН – це невміння знижувати швидкість. Деякі водії вважають, що, пролетівши перешкоду на 60-80 км/год, кузов не отримає удар і не увійде в резонанс з толчками. Це помилкова думка. Під час руху через перешкоду на великій швидкості енергія удару колеса зростає, що призводить до сильного навантаження на сайлентблоки і підвіску, що може викликати їх пошкодження.

Читайте також: Що робити, якщо загорівся сигнал «Check Engine»: поради для автомобілістів

2. Екстрене гальмування

Інша ситуація — «лежачий поліцейський» погано видно на дорозі. Багато водіїв, помітивши перешкоду в останній момент, різко натискають на педаль гальма, в результаті чого колеса блокуються, і автомобіль отримує сильний удар. Таке різке гальмування зміщує центр тяжіння автомобіля вперед, що може призвести до серйозних пошкоджень ходової частини.

3. Підпригування багажника

Нерідко під час проїзду «лежачого поліцейського» виникає ситуація, коли потрібно захистити крихкі вантажі в багажнику. Щоб зберегти такі речі, можна злегка натиснути на гальма, коли передні колеса пройдуть перешкоду, а задні ще не наїхали на «поліцейського».

4. Перехід по діагоналі

Деякі водії намагаються пройти перешкоду наискосок, що робить її поверхню більш пологою. Проте це може підвищити ризики ДТП, особливо якщо ви не помітили автомобіль у зустрічному напрямку.

5. Проїзд одним колесом

Деякі водії умисно порушують цілісність «лежачих поліцейських», намагаючись проїхати по частині дороги, де немає перешкоди. Цей маневр може здаватися зручним, але це призводить до нерівномірного навантаження на підвіску.

Це цікаво: Кому з українців категорично заборонено сідати за кермо автомобіля

Як правильно проходити дорожні перешкоди

Щоб безпечно проїхати «лежачого поліцейського», важливо дотримуватися кількох простих правил. Знижуйте швидкість до рівня, вказаного на знаках, і проходьте перешкоду плавно, без різких маневрів.

Крім того, у разі сумнівів щодо якості встановленої «лежачки» будьте максимально обережними: знижуйте швидкість і проходьте перешкоду дуже обережно, особливо якщо у вашого автомобіля невеликий кліренс.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

2 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

17 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago