Categories: Статті

Як спека може “вбити” автомобільний акумулятор та як цього уникнути

Багато автовласників пов’язують проблеми з автомобільними акумуляторами з холодною погодою, але насправді спека є більшою загрозою для їхньої довговічності та працездатності. У цій статті ми розглянемо, чому високі температури так шкідливі для автомобільних акумуляторів і які заходи можна вжити для їх захисту.

Основний вплив спеки

Високі температури прискорюють корозію і саморозряд акумулятора, що значно скорочує його термін служби. В обслуговуваних кислотних акумуляторах спека спричиняє випаровування електроліту. Коли випаровується вода, концентрація сірчаної кислоти зростає, і пластини починають оголюватися, що знижує ємність батареї. Кислота перетворюється на кристали і осідає на пластинах, викликаючи сульфатацію. Цей процес посилюється при підвищенні температури під капотом.

Під час руху автомобіль охолоджується потоком повітря, але в літніх заторах акумулятор сильно нагрівається. Температура під капотом може піднятися до критичних рівнів, що створює проблеми для батареї.

Існує поширена думка, що термочохол допомагає акумулятору взимку, зігріваючи його. Проте термочохол не генерує тепло і не може нічого нагріти. Насправді його користь проявляється влітку: термочохол захищає акумулятор від перегріву через близькість до гарячого двигуна. Він діє як ізолятор, зменшуючи вплив високих температур.

Саморозряд акумулятора

Всупереч поширеній думці, автомобільні акумулятори частіше виходять з ладу через спеку, а не холод. Хімічні основи вказують, що підвищення температури прискорює хімічні реакції, включаючи ті, що відбуваються всередині акумулятора.

У будь-якому акумуляторі завжди присутні струми саморозряду, які можуть виникати як всередині корпусу батареї, так і на її поверхні між клемами. В холодну погоду ці струми мінімальні, а в спеку досягають максимуму. Якщо автомобіль довго стоїть на сонці, температура під капотом підвищується, створюючи несприятливі умови для акумулятора. Це може призвести до збільшення струмів саморозряду, що може повністю розрядити акумулятор, що є дуже небезпечною ситуацією.

Як захистити акумулятор від спеки

1. Паркуйте автомобіль в тіні або в гаражі, щоб захистити його від прямого сонячного світла.

2. Використовуйте термочохол, щоб захистити акумулятор від високих температур, оскільки він слугує тепловим бар’єром.

3. Регулярний контроль рівня електроліту: У обслуговуваних батареях слід стежити за рівнем електроліту і при необхідності додавати дистильовану воду.

4. Очищення клем акумулятора: Регулярно перевіряйте і очищайте клеми акумулятора, щоб запобігти корозії, яка може посилюватися в жарку погоду.

5. Контроль температури двигуна: Переконайтеся, що система охолодження двигуна функціонує належним чином, щоб підтримувати температуру під капотом у безпечних межах.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

У багатьох моделях Volkswagen тепер доступний ChatGPT

Тепер ChatGPT доступний у багатьох моделях Volkswagen, включаючи всі електромобілі, нові Golf, Tiguan і Passat.…

56 хв. ago

Про них має знати кожен: розкрито найнадійніші японські двигуни

Експерти з HotCars визначили найбільш надійні чотирициліндрові атмосферні двигуни у світі. Лідером став двигун Toyota…

4 години ago

Доступні і практичні: назвали найкращі вживані кросовери для купівлі

Найкращий варіант отримати хороший і недорогий кросовер - подивитися на ринок вживаних авто. Там є…

5 години ago

Водіям назвали мережі АЗС, де замість бензину заливають сурогат

Навіть коли підроблене пальне менше поширюється в Україні, проблема все ще актуальна, особливо у малих…

5 години ago

До кінця дешевого бензину залишилося 5 днів: як це вплине на ціни на паливо з 1 липня

З 1 липня ціни на бензин і дизпаливо в Україні знову піднімуться через підвищення акцизних…

6 години ago

Штрафи за неправильні покажчики повороту в Україні: хто може отримати штраф

В Україні водії можуть отримати штраф за неправильне використання покажчиків повороту. Багато хто навіть не…

7 години ago