Categories: Статті

Чому не варто вимикати трекшн-контроль ESP: пояснення водіям

Різні автовиробники можуть називати системи контролю трекшну по-різному, але всі вони працюють за одним і тим же принципом. За даними Autoblog, посилаючись на Національне управління безпеки дорожнього руху США, у перші 5 років з моменту їх впровадження в Америці, системи трекшн-контролю врятували понад 7000 життів.

Система трекшн-контролю фактично відслідковує, коли колеса автомобіля обертаються швидше, ніж потрібно для зчеплення з дорожнім покриттям. В такому випадку вона зменшує потужність двигуна, щоб відновити зчеплення. На колесах встановлені датчики, які передають інформацію про їх швидкість обертання на центральний блок керування автомобіля. В умовах нормальної експлуатації всі колеса повинні обертатись з однаковою швидкістю.

У випадках, коли дорога мокра, сніжна, обледеніла або покрита гравієм, колеса можуть втратити зчеплення і почати обертатись швидше, ніж потрібно. У таких ситуаціях система трекшн-контролю автоматично зменшує кількість потужності, що подається на колеса, або починає гальмувати їх за допомогою гальмівної системи.

У перший час, коли технологія контролю тяги вперше з’явилася, її робота була досить різкою: вона зазвичай вимикала тягу одразу на всі колеса, що викликало недовіру у деяких водіїв. Проте зараз технології дозволяють контролювати тягу окремо на кожному колесі, і вони розвинулися настільки, що більшість водіїв навіть не помічають, коли трекшн-контроль спрацьовує.

Сучасні системи вибору режимів їзди в автомобілях добре співпрацюють з трекшн-контролем. Наприклад, під час їзди по бездоріжжю електроніка автомобіля автоматично налаштовує баланс між максимальним крутним моментом та максимальним зчепленням, щоб водій міг легше подолати круті підйоми.

У режимі допомоги при спуску з пагорба система використовує гальма для створення безпечних умов спуску, що є важливим аспектом безпеки. У автоспорті система контролю тяги може дати перевагу на трасі, дозволяючи пілотові швидше розпочати розгін у складному повороті. Проте у більшості гонок вона заборонена, оскільки може надавати невідповідну перевагу учасникам.

ЧИ ВАРТО ВИМИКАТИ СИСТЕМУ?

Зазвичай трекшн-контроль слід залишати увімкненим, оскільки він співпрацює з ESP для забезпечення безпеки під час руху. Однак іноді може бути ситуація, коли його варто вимкнути. Наприклад, якщо ваш автомобіль застряг у багнюці на бездоріжжі і вам потрібно “підкопатись” колесами до більш твердої поверхні, вимкнення трекшн-контролю може допомогти витягнути авто.

Вимикати трекшн-контроль варто лише тоді, коли ви впевнені, що це допоможе вибратись з багнюки без погіршення ситуації. Для цього потрібно вимкнути систему, щоб не обмежувати крутний момент двигуна. У інших ситуаціях вимикання системи не рекомендується.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Юрист вказав на три категорії водіїв, яких патрульні бояться зупиняти

Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…

9 години ago

Водіям пояснили, чому один поширений штраф поліції є незаконним

Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…

10 години ago

Як колір авто може розкрити характер власника: висновки психологів

Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…

10 години ago

Топ-10 німецьких кросоверів класу люкс на вторинному ринку

Розкішні німецькі кросовери поєднують стиль, передові технології, високу якість і потужність. Однак їхня ціна часто…

11 години ago

Замерз бачок омивача взимку: що робити водіям в такій ситуації

Зима приносить водіям чимало клопоту, особливо під час сильних морозів. Одна з найпоширеніших проблем —…

11 години ago

Розкішні кросовери, які стрімко втрачають свою вартість: топ-10 моделей

Розкішні автомобілі часто коштують дуже дорого, але їхня ціна може різко знижуватися після покупки. Уже…

12 години ago