Різні автовиробники можуть називати системи контролю трекшну по-різному, але всі вони працюють за одним і тим же принципом. За даними Autoblog, посилаючись на Національне управління безпеки дорожнього руху США, у перші 5 років з моменту їх впровадження в Америці, системи трекшн-контролю врятували понад 7000 життів.
Система трекшн-контролю фактично відслідковує, коли колеса автомобіля обертаються швидше, ніж потрібно для зчеплення з дорожнім покриттям. В такому випадку вона зменшує потужність двигуна, щоб відновити зчеплення. На колесах встановлені датчики, які передають інформацію про їх швидкість обертання на центральний блок керування автомобіля. В умовах нормальної експлуатації всі колеса повинні обертатись з однаковою швидкістю.
У випадках, коли дорога мокра, сніжна, обледеніла або покрита гравієм, колеса можуть втратити зчеплення і почати обертатись швидше, ніж потрібно. У таких ситуаціях система трекшн-контролю автоматично зменшує кількість потужності, що подається на колеса, або починає гальмувати їх за допомогою гальмівної системи.
У перший час, коли технологія контролю тяги вперше з’явилася, її робота була досить різкою: вона зазвичай вимикала тягу одразу на всі колеса, що викликало недовіру у деяких водіїв. Проте зараз технології дозволяють контролювати тягу окремо на кожному колесі, і вони розвинулися настільки, що більшість водіїв навіть не помічають, коли трекшн-контроль спрацьовує.
Сучасні системи вибору режимів їзди в автомобілях добре співпрацюють з трекшн-контролем. Наприклад, під час їзди по бездоріжжю електроніка автомобіля автоматично налаштовує баланс між максимальним крутним моментом та максимальним зчепленням, щоб водій міг легше подолати круті підйоми.
У режимі допомоги при спуску з пагорба система використовує гальма для створення безпечних умов спуску, що є важливим аспектом безпеки. У автоспорті система контролю тяги може дати перевагу на трасі, дозволяючи пілотові швидше розпочати розгін у складному повороті. Проте у більшості гонок вона заборонена, оскільки може надавати невідповідну перевагу учасникам.
ЧИ ВАРТО ВИМИКАТИ СИСТЕМУ?
Зазвичай трекшн-контроль слід залишати увімкненим, оскільки він співпрацює з ESP для забезпечення безпеки під час руху. Однак іноді може бути ситуація, коли його варто вимкнути. Наприклад, якщо ваш автомобіль застряг у багнюці на бездоріжжі і вам потрібно “підкопатись” колесами до більш твердої поверхні, вимкнення трекшн-контролю може допомогти витягнути авто.
Вимикати трекшн-контроль варто лише тоді, коли ви впевнені, що це допоможе вибратись з багнюки без погіршення ситуації. Для цього потрібно вимкнути систему, щоб не обмежувати крутний момент двигуна. У інших ситуаціях вимикання системи не рекомендується.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…