Categories: Статті

Їзда за розкладом: 10 дивних автомобільних правил та традицій у світі

Подорожуючи іншими країнами, часто доводиться адаптуватися не лише до клімату чи кухні, а й до абсолютно нових правил дорожнього руху. Те, що для одних — абсурд, для інших — буденність. Ось 10 незвичних, а подекуди й шокуючих автомобільних традицій із різних куточків світу, пише SUV News.

1. Індія — там, де сигналять усі

В Індії гудок — це не прояв агресії, а спосіб комунікації. Тут сигналять постійно: попереджаючи про обгін, поворот, пішоходів, худобу або просто, щоб звернути на себе увагу. Особливої уваги заслуговує корова — священна тварина. Якщо водій зачепить її — наслідки будуть серйозні: штраф або навіть тюремне ув’язнення.

2. Таїланд — «хто перший мигнув, той і їде»

У Таїланді фари — це не ввічливий жест «проїжджай», як у Європі, а навпаки — заявка на пріоритет. Мигнув — отже, збираєшся їхати першим. А якщо ти в легковику, краще поступися місцем автобусу або вантажівці — тут розмір має значення.

3. Бразилія — пішоходам тут не раді

Хоча пішохідні переходи тут є, а світлофори працюють — на практиці це мало що значить. Водії часто ігнорують пішоходів, навіть на «зебрі». Ті, хто намагається пропустити пішохода, ризикують стати об’єктом гніву інших водіїв. Тому перехід вулиці — це справжній екстрим.

4. Філіппіни — заборона на водіння за номером

Щоб зменшити трафік у Манілі, місцева влада запровадила систему обмежень: в певні дні тижня заборонено виїжджати автомобілям, чиї номери закінчуються на конкретні цифри. Наприклад, авто з номерами, що завершуються на 1 або 2, не можуть виїжджати в понеділок. Увечері обмеження знімаються.

5. Італія — емоції за кермом

Італійці — національні чемпіони з азартного водіння. Ігнорування розмітки, різке маневрування та перетин подвоєної суцільної — звична справа. Але навіть власники дорогих спорткарів дотримуються «рівності на дорозі» й поступаються меншому за розміром авто.

6. Франція — бампер як витратний матеріал

На тісних вулицях французьких міст паркуватися доводиться «впритул». Торкання чужого авто під час паркування вважається нормою, а дрібні подряпини на бамперах нікого не хвилюють — їх все одно можна замінити. І ніяких скандалів!

7. Бельгія — велосипедист завжди правий

У Бельгії пішоходи та велосипедисти — «священні корови» Європи. Якщо трапляється ДТП, відповідальність майже завжди лягає на водія. Поліція пильно стежить за правопорядком, а порушення коштує дорого — штрафи миттєві й болісні.

8. Австрія — доносити на сусіда не соромно

Австрійські водії дотримуються правил не лише самі, а й очікують того ж від інших. Побачивши порушення, вони спокійно повідомляють поліцію. Навіть зайвий гудок без причини може завершитися штрафом. Дисципліна понад усе.

9. Дубай (ОАЕ) — головне не як їдеш, а на чому

У Дубаї авто — показник статусу. Молоді араби люблять розкіш: блискучі Camaro, розфарбовані Hammer, номерні знаки, які коштують як автомобіль. Порушення фіксуються автоматично — поліція не зупиняє, а просто надсилає штраф: за перевищення — $200, за виїзд на узбіччя — $300.

10. Єгипет — виживає найспритніший

Правила дорожнього руху? У Єгипті це лише умовність. Тут не заведено дивитись у дзеркала чи користуватися поворотниками. Водії легко ігнорують червоне світло, а обгін по узбіччю — цілком нормально. На дорогах виживають ті, хто має міцні нерви й кращу реакцію.

Світ автомобільних звичок набагато багатший, ніж здається. Те, що викликає подив у нас, для когось — звична справа. Подорожуючи, варто не лише вивчити місцеві ПДР, а й уважно придивитися до звичок місцевих водіїв. Бо в деяких країнах навіть «зебра» може бути пасткою.

Вам також може бути цікаво:

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

26 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

24 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago