Українські перевізники тривожаться через відсутність водіїв громадського транспорту
Україна має проблеми з водіями громадського транспорту через війну та мобілізацію. Роботодавці не встигають наймати нових працівників, оскільки тих “перехоплюють” працівники ТЦК.
Українське законодавство передбачає, що половину водіїв громадського транспорту мають бути броньовані, але процес бронювання є складним і тривалим, що робить його практично неможливим. Це призводить до проблеми з нестачі водіїв, оскільки багатьох з них призивають до армії, а нових кандидатів недостатньо.
Директор житомирського трамвайно-тролейбусного управління, Сергій Лазарєв, заявив, що до 2022 року проблем з кількістю водіїв не було. Також він зазначив, що подібних проблем не виникало і в Полтаві.
В Чернігові особливо відчувається нестача водіїв для автобусів та тролейбусів.
«На кожну машину повинно бути 2,5 водія, так як вони працюють у різний час через хвороби або відпустки. Раніше було 2 водії на машину. Після введення воєнного стану ця проблема стала ще гірше. Зараз у нас приблизно 1,5 водія на машину, навіть після того, як ми вдосконалили мережу громадського транспорту, видаливши дублюючі маршрути та перейшовши на більші автобуси»,- пояснив Олександр Рижий, начальник управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв’язку Чернігівської міської ради.
У багатьох містах в Україні відчутна нестача водіїв, особливо на комунальних підприємствах. Наприклад, у Львові у жовтні минулого року було 120 вакансій для водіїв автобусів, що є рекордом. Також у Івано-Франківську КП “Електроавтотранс” також має брак водіїв, заявивши понад 80 вакансій ще у вересні 2023 року.
У Києві також є серйозні проблеми з громадським транспортом. КП “Київпастранс” має нестачу водіїв, слюсарів та електромонтерів. Це призводить до скорочення кількості тролейбусів на маршрутах і зниження їх швидкості через проблеми з контактною мережею. Всього у підприємства не вистачає понад 500 водіїв, 270 слюсарів, близько 50 електриків та понад 10 інженерів. Також 560 працівників підприємства було мобілізовано до армії.
Можливі рішення:
Понаднормова оплачувана робота наявного персоналу. Щоб вирішити проблему з нестачею персоналу, вводять оплату за роботу у вихідні дні вдвічі більше для водіїв у Житомирі. Але це не вирішує проблему повністю, бо водіям все одно потрібен час для відпочинку.
Працевлаштування категорій населення, що не підлягають мобілізації. Приватні перевізники у Полтаві наймають водіїв з числа жінок, пенсіонерів та осіб з інвалідністю. Це дозволяє їм зберегти половину рейсів. Однак через мобілізацію працівників деякі рейси довелося скасувати.
Працевлаштування більшої кількості жінок. У деяких містах, таких як Одеса і Житомир, водійкам тролейбусів та трамваїв пропонують навчитися керувати автобусами. Деякі з них погодилися. Але отримати водійське посвідчення категорії “D” є складно та потребує часу.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!