Categories: Автоновини

В Україні хочуть позбавляти посвідчень водія за борги: новий законопроект

Державні виконавці матимуть змогу призупиняти чинність посвідчень водія, і це вже передбачено в законопроекті, що включений до порядку денного Верховної Ради.

Законопроект №8082, що регламентує нові категорії водійських посвідчень, порядок їх отримання та припинення чинності, отримав позитивний висновок профільних комітетів і був включений до порядку денного Верховної Ради 7 лютого.

Виконавчі служби матимуть змогу призупиняти чинність водійських посвідчень через різні порушення, такі як борги, несплачені штрафи, аліменти. Відомості про осіб, які позбавлені права керування або тимчасово обмежені у праві керування транспортними засобами, будуть внесені до Єдиного державного реєстру Міністерства внутрішніх справ України.

Можливість тимчасового обмеження права на керування транспортними засобами виникатиме при відкритті відносно особи відповідного виконавчого провадження.

Також в законопроекті внесено пропозиції щодо нових категорій водійських посвідчень:

Категорія АМ передбачає водіння мопедів – транспортних засобів з двома або трьома колесами, максимальна конструктивна швидкість яких не перевищує 45 км/год, об’єм двигуна не перевищує 50 куб. см, або максимальна потужність не перевищує 4 кВт у разі використання електродвигуна.

Категорія А1 охоплює мотоцикли з робочим об’ємом двигуна від 50 до 125 куб. см та максимальною потужністю не більше 11 кВт.

Категорія А2 включає мотоцикли з потужністю двигуна від 11 до 35 кВт.

Категорія А передбачає мотоцикли з потужністю двигуна понад 35 кВт.

Категорія В стосується автомобілів із дозволеною максимальною масою не більше 3500 кг та кількістю пасажирів, не перевищує 8 осіб, крім водія.

Категорія ВЕ визначає состави, що складаються з тягача категорії В та причепа або напівпричепа, дозволена максимальна маса якого не перевищує 3500 кг.

Категорія С1 застосовується до автомобілів із дозволеною максимальною масою від 3500 до 7500 кг та кількістю пасажирів, не перевищує 8 осіб, крім водія.

Категорія С1Е визначає состави, що складаються з тягача категорії С1 і причепа, дозволена максимальна маса якого від 750 до 12000 кг.

Категорія С застосовується до автомобілів із дозволеною максимальною масою понад 3500 кг та призначених для перевезення не більше 8 осіб, крім водія. Транспортні засоби цієї категорії можуть бути поєднані з причепом, дозволена максимальна маса якого не перевищує 750 кг.

Категорія СЕ визначає состави, що складаються з тягача категорії С та причепа або напівпричепа, дозволена максимальна маса якого перевищує 750 кг.

Категорія D1 стосується автомобілів, спроектованих для перевезення більше 8, але не більше 16 пасажирів, крім водія, з максимальною довжиною не більше 8 метрів. Транспортні засоби цієї категорії можуть бути поєднані з причепом, дозволена максимальна маса якого не перевищує 750 кг.

Категорія D1E визначає состави, що складаються з тягача категорії D1 і причепа, дозволена максимальна маса якого перевищує 750 кг.

Категорія D стосується автомобілів, спроектованих для перевезення більше 8 пасажирів, крім водія. Транспортні засоби цієї категорії можуть бути поєднані з причепом, дозволена максимальна маса якого не перевищує 750 кг.

Категорія DE визначає состави, що складаються з тягача категорії D та причепа, дозволена максимальна маса якого перевищує 750 кг.

Категорія ТМ охоплює трамваї.

Категорія ТВ визначає тролейбуси.

Також законопроект передбачає скорочення терміну дії водійських посвідчень:

Право керування транспортними засобами категорій АМ, А1, А2, А, В1, В та ВЕ буде дійсним протягом 10 років.

Право керування транспортними засобами категорій С1, С1Е, С, СЕ, D1, D1Е, D, DЕ, Тb та Tm буде дійсним протягом 5 років.

Серед інших цікавих інновацій є підвищення вікових вимог для отримання “прав” на керування мотоциклами. Категорію А можуть отримати особи, які досягли 20 років та мають досвід керування транспортним засобом категорії А2 протягом не менше 2 років (вимога до наявності досвіду не стосується, якщо особа має вік щонайменше 24 роки). Мопедами та легкими мотоциклами (категорія А1) можна керувати з 16 років. Легковиками – з 18 років. Вантажівками та автобусами – відповідно з 21 та 24 років.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

2 години ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

3 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

4 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

4 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

1 день ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago