Categories: Автопоради

8 небезпечних помилок водіїв, що можуть вбити двигун вашого автомобіля

Сучасні автомобілі оснащені безліччю корисних опцій, тому деякі водії стикаються з ілюзією, що їх двигун витримає будь-які навантаження. Але насправді безпечні на перший погляд помилки можуть призвести до серйозних проблем. Сьогодні ми розглянемо, які дії водія можуть швидко «вбити» двигун автомобіля.

1. Ігнорувати прогрівання

Їзда на холодному двигуні – це надійний спосіб вивести його з ладу набагато раніше. Взимку це відбувається ще швидше.

Навіть якщо ви запустили двигун, масло за ніч стікає вниз, і деталі залишаються сухими. При русі відразу після запуску двигуна масло залишається холодним і не встигає рівномірно розподілитися по частинам. В результаті перші кілька метрів ставлять на них підвищене навантаження, що веде до швидкого зношування.

Також при експлуатації непрогрітого двигуна в картері утворюється конденсат. Волога проникає в моторне масло, погіршуючи його робочі властивості. Тому завжди намагайтеся прогрівати двигун після тривалої стоянки – це допоможе уникнути багатьох проблем.

2. Часто газувати або різко гальмувати

Різке стартування з місця – одна з найшкідливіших звичок для автомобіля. Це підвищує навантаження не тільки на шини, але й на всі ключові системи, що призводить до їх прискореного зношування.

Екстремальне гальмування також негативно впливає на автомобіль, збільшуючи зношення гальмівної системи. Тому намагайтеся уникати різких маневрів, якщо не хочете частих поломок.

3. Відмова від миття

Багато водіїв вважають, що зимове миття – це марна справа. Але насправді на поверхню автомобіля потрапляють не лише бруд, а й небезпечні реагенти та солі. Якщо їх не змивати, вони можуть швидко пошкодити кузов. Тому у зимовий період варто мити авто так само часто, як і влітку.

Читайте також: 10 найбільш незвичайних правил дорожнього руху різних країн світу, здатних чимало здивувати

4. Їзда на низьких обертах

Можливо, ви чули, що їзда на малих обертах економить паливо. Але насправді це шкодить двигуну, прискорюючи його зношування.

При русі на малих обертах підвищується теплове навантаження через зниження подачі масла, що призводить до перегріву. Водії на «механіці» повинні намагатися тримати оберти трохи вищими за середні, а на «автоматі» іноді вмикати спортивний режим.

5. Вимикати турбодвигун одразу після зупинки

Це може спричинити швидкий знос підшипників. Розігріте масло може закипати, що призводитиме до його коксу та задирів на деталях. Тому краще дати двигуну «відпочити» кілька хвилин після завершення поїздки, щоб охолодити турбіну.

6. Під час їзди тримати ногу на педалі зчеплення

Ця звичка поширена серед багатьох водіїв, але вона завдає шкоди зчепленню та збільшує витрати на його обслуговування. Слідкуйте за тим, щоб не перевантажувати зчеплення у пробках – це допоможе зберегти його ресурс.

7. Економити на олії та охолоджувальній рідині

Деякі водії економлять на технічних рідинах, підбираючи дешеві варіанти. Але рідина, що не підходить не захистить двигун від перегріву, що може привести до дорогого ремонту. Не варто зволікати з вибором якісних засобів.

Це цікаво: Для чого на селекторах старих АКПП була кнопка «overdrive» і куди вона зникла

8. Не перевіряти під капотом перед поїздкою

Якщо ваша машина потенційно може бути притулком для тварин, завжди перевіряйте підкапотний простір перед запуском двигуна. Це допоможе уникнути травм не лише для тварин, а й для вас.

Коли мова йде про ваш автомобіль, важливо дотримуватись простих правил обслуговування, щоб продовжити термін служби двигуна та уникнути непередбачених витрат.

Підписуйтесь на нас в Google НОВИНИ, та отримуйте більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Дизель чи бензиновий турбо: що насправді краще для України у 2025–2026 роках

Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…

12 хвилин ago

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago