Довгі роки водії вважали за необхідне дати мотору з турбонаддувом попрацювати на холостих обертах кілька хвилин після їзди, щоб убезпечити турбіну від перегріву. Проте сучасні автомобілі вже не потребують таких додаткових процедур.
У минулому для запобігання проблемам із турбіною використовували турботаймери, які дозволяли продовжувати циркуляцію оливи після вимкнення двигуна. Адже під час інтенсивної їзди температура лопатей турбіни може підніматися до 900 °C, і без постійного мастила масло загоралося, утворюючи шкідливі нагар і відкладення. Раптове відключення двигуна зупиняло подачу оливи, і гаряча турбіна ризикувала отримати пошкодження.
Сьогодні ж інженери значно модернізували системи охолодження та змащення. Більшість сучасних автомобілів оснащені електричними помпами та клапанами, що підтримують циркуляцію оливи ще деякий час після зупинки мотора. Це гарантує безпечне і швидке зниження температури турбіни без необхідності тримати двигун на холостих обертах.
Отже, якщо у вас новіша модель з турбонаддувом, не потрібно чекати кілька хвилин перед вимкненням. Ви можете сміливо вимикати запалювання одразу після зупинки — це зручно, економно та безпечно для силового агрегату.
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…