Прогрівання двигуна перед поїздкою – одна з найпоширеніших тем для дискусій серед водіїв в Україні. Якщо взимку необхідність прогріву здається очевидною, то влітку, коли температура повітря сягає +20–30°C, багато хто сумнівається, чи варто це робити. Сучасні автомобілі стають дедалі технологічнішими, а ціни на пальне зростають, правильний підхід до прогріву може заощадити кошти та подовжити ресурс двигуна. В SUV News виршили розібратися в міфах та пояснитиє, чи потрібно прогрівати двигун влітку.
Чи потрібен прогрів двигуна влітку: що кажуть експерти?
Сучасні двигуни, які відповідають стандартам Євро-5 і вище, розроблені для швидкого запуску та роботи без тривалого прогріву. За даними WhatCar, прогрівання на холостих обертах влітку не лише не потрібне, а й може шкодити:
Висновок: Для сучасних авто влітку прогрів на холостих обертах не потрібен. Достатньо 10–20 секунд, щоб олива почала циркулювати, після чого можна починати рух.
Міфи про прогрів двигуна влітку
Міф 1: Двигун зношується без прогріву
Багато водіїв вважають, що холодний двигун зазнає сильного зносу під час руху. За даними експертів, сучасні оливи (наприклад, 5W-30 або 0W-20) забезпечують змащення вже через 5–10 секунд після запуску, навіть за температури +20°C. Рух із легким навантаженням (1500–2000 об/хв) швидше прогріває двигун і зменшує знос порівняно з холостим ходом.
Міф 2: Прогрів потрібен для стабільної роботи
Старі двигуни могли “глухнути” без прогріву через нерівномірне згоряння пального. Сучасні системи впорскування автоматично регулюють суміш, забезпечуючи стабільну роботу з перших секунд.
Міф 3: Турбодвигуни потребують тривалого прогріву
Турбовані двигуни (наприклад, 1.5 TSI у Volkswagen Tiguan) дійсно чутливі до змащення, але тривалий прогрів не потрібен. За рекомендаціями фахівців, достатньо 20–30 секунд на холостих, щоб олива дійшла до турбіни, після чого уникайте різких прискорень перші 2–3 хвилини.
Практичні поради для водіїв у 2025 році
Щоб подовжити ресурс двигуна та заощадити пальне влітку, дотримуйтесь цих порад:
Порада: Для гібридних автопрогрів не потрібен, адже електромотор бере на себе початкове навантаження.
Чому прогрів може бути шкідливим?
Прогрівати двигун влітку для сучасних автомобілів не потрібно. Достатньо 10–30 секунд на холостих обертах, щоб олива почала циркулювати, після чого починайте рух із низькими обертами. Для старих авто короткий прогрів (до 1 хвилини) може бути виправданим. Використовуйте якісну оливу, перевіряйте її рівень і уникайте різких навантажень перші кілька хвилин. Ці прості дії заощадять пальне, зменшать викиди та подовжать життя вашого автомобіля.
Вас також можуть зацікавити новини:
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…