Двигун «закипає» в заторі: розкрито простий трюк, що може швидко вирішити проблему
У літню спеку, коли автомобіль довго стоїть у заторі, стрілка температури охолоджувальної рідини може стрімко наблизитися до критичної позначки. Особливо це стосується старших авто, де система охолодження вже не така ефективна. Але є проста порада, яка може дати двигуну перепочити — і уникнути дорогого ремонту, пише AutoSwiat.
Чому мотор починає перегріватися?
Найчастіша причина криється в засміченому або зношеному радіаторі. З часом на його стінках накопичується накип, окис алюмінію, залишки старого антифризу, пил і сміття. Це все значно погіршує теплообмін. Якщо вашому радіатору вже понад 10 років, краще не експериментувати з «промивками», а одразу змінити його на новий. Сучасні алюмінієві радіатори для більшості авто коштують у межах 3000–4000 грн.
Інші винуватці перегріву
Термостат
Цей елемент може «зависнути» в закритому, відкритому або, найгірше, проміжному положенні. У такому випадку система начебто працює, але охолодження відбувається неефективно. У старих авто заміна термостата — справа на годину. В новіших — складніше через електроніку та складну конструкцію.
Вентилятор
У заторі без нього — нікуди. Якщо вентилятор не включається вчасно, двигун починає перегріватися вже через кілька хвилин стоянки. У багатьох моделях вентилятор працює через віскомуфту, яка з часом може вийти з ладу непомітно. Перевірка займає кілька хвилин, а ось ремонт може бути недешевим.

Що робити, якщо температура стрімко зростає?
Є один старий, але дієвий метод, який виручав водіїв десятиліттями:
- Увімкніть пічку (грубку) на максимум!
Так, навіть у спеку. Встановіть обігрів на повну, виведіть вентилятор на максимум — і обов’язково відкрийте вікна. Цей хід дозволяє виводити частину тепла з системи не тільки через радіатор, а й через опалювач салону. Це може виграти кілька критичних хвилин, перш ніж двигун закипить.
Так, вам буде спекотно, але це набагато краще, ніж залишитися на дорозі з перегрітим мотором.
Не затягуйте з ремонтом
Цей метод — тимчасовий порятунок, а не вирішення проблеми. Якщо двигун перегрівається — потрібно обов’язково звернутися до СТО. Чим швидше, тим менше шансів отримати серйозні ушкодження, як-от:
- пробита прокладка головки блоку циліндрів;
- деформація головки;
- втрата герметичності системи охолодження.
А це вже — десятки тисяч гривень на ремонт.
Якщо влітку в заторі стрілка температури почала підніматися — не панікуйте, але й не ігноруйте. Включіть обігрів, відкрийте вікна — це дасть змогу зменшити температуру. Але не відкладайте візит на сервіс: своєчасна діагностика системи охолодження — це найкраща інвестиція у довге життя вашого двигуна.
Вам також може бути цікаво:
- Назвали топ-5 німецьких кросоверів, які можуть проїхати 500 000 км без ремонту двигуна
- Моторист назвав водіям найкращу оливу для двигуна після 100 000 кілометрів пробігу
- Чому ваші фари світять гірше: усьому виною не лампочка