Categories: Автопоради

Експерти попереджають про небезпеку предмета, який є у кожного водія в авто

Багато автомобілістів тримають у бардачку або дверній ніші звичайні вологі серветки, сподіваючись у будь-який момент швидко прибрати пил або бруд. Протерти панель, сидіння, кермо — здається, дрібниця. Але такий підхід може обернутись шкодою для інтер’єру авто.

Склад серветок: прихована загроза

Побутові вологі серветки містять спирти, ароматизатори та консерванти, які не шкодять шкірі людини, але негативно впливають на матеріали салону. Звичний пластик, шкіра чи вініл під їхнім впливом:

  • втрачають блиск;
  • стають липкими на дотик;
  • швидко збирають пил;
  • з часом — тріскаються та ламаються.

Перші ознаки — тьмяність поверхні та сліди після протирання, але згодом ці «косметичні дефекти» перетворюються на серйозні пошкодження обшивки.

Найвразливіші зони

Найбільше страждають:

  • натуральна та штучна шкіра;
  • глянцевий або м’який пластик;
  • декоративні елементи з вінілу.

Експерти наголошують: спирти пришвидшують старіння матеріалів, а ароматизатори — вивітрюються повільно, лишаючи неприємний осад на поверхні.

Що використовувати натомість?

Щоб зберегти естетику салону на роки, краще обрати спеціалізовані засоби для догляду:

  • автомобільні серветки без агресивних речовин;
  • очищувальні спреї з UV-захистом чи антистатиком;
  • засоби для догляду за шкірою, тканиною або пластиком.

Бюджетна альтернатива — м’яка мікрофібра, змочена у слабкому розчині нейтрального мила. Такий варіант делікатно очищає поверхню без шкоди.

Звичка витирати салон автомобіля побутовими серветками — помилка, яка дорого обходиться. Через кілька місяців такої “економії” ви отримаєте вигорілий пластик і потріскану шкіру, замість доглянутого інтер’єру. Тому не варто економити на спеціальних засобах, які розроблені саме для автомобілів.

Пам’ятайте: навіть незначне порушення правил догляду може знизити ринкову вартість авто і створити зайві витрати на відновлення салону.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

17 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago