Водії, які мають досвід, неодмінно скажуть: зношені покришки краще викинути, ніж ставити на автомобіль. І вони будуть частково праві. Але в житті трапляються різні ситуації. Іноді неможливо поміняти всі чотири покришки одночасно, а іноді термінової заміни потребує лише одна пара. Отже, постає питання: куди ж ставити більш зношені покришки, а куди – нові. Давайте розглянемо думку виробників автомобілів і покришок на цю тему.
Досить довгий час існувала думка, що покришки в кращому стані слід встановлювати на ведучу вісь, залежно від типу приводу. Навіть механіки в автосервісах часто ставили нові покришки на задні колеса у задньопривідних авто і на передні у передньопривідних. Проте виробники автомобілів і шин з цим не згодні і вважають інакше. Експерти стверджують, що краще якісні покришки встановлювати на задню вісь автомобіля, незалежно від типу приводу.
Ця точка зору ґрунтується на численних тестах безпеки, пов’язаних із гальмуванням, керуванням й акваплануванням. Втрата будь-якого колеса – це серйозна небезпека. Саме тому деякі водії наполягають на тому, що нові покришки потрібно ставити на передню вісь. Вони переживають за можливий вибух покришки. Проте виробники не підтримують цю позицію. Так, безумовно, ситуації з вибухом передніх коліс трапляються, але втрата контролю над автомобілем через погане зчеплення задніх коліс з дорогою є набагато небезпечнішою.
Виробники обґрунтовують свою точку зору аналізом статистики дорожньо-транспортних пригод та уже згаданими тестами безпеки. Вони пояснюють свій пріоритет відносно задньої осі ще й тим, що у більшості автомобілів передня вісь зазвичай краще навантажена в силу особливостей конструкції, незалежно від приводу. Це зменшує ймовірність втрати контролю спереду, навіть при поганих покришках, в той час як “легка” задня вісь значно більше потребує якісного зчеплення з дорожнім покриттям, особливо за умов відсутності достатнього навантаження.
Читайте також: Назвали серйозну помилку, яку робить багато водіїв при заміні масляного фільтра
Окремо виробники звертають увагу на те, що стабілікація передньої осі з будь-яким приводом вимагає від водія менших зусиль і майстерності, оскільки керувати нею можна безпосередньо за допомогою керма. Натомість стабілізація задньої осі вимагає більше досвіду та навичок у водінні, а також уміння контролювати швидкість автомобіля. Тож, враховуючи всі ці фактори, проблемна передня вісь вважається потенційно менш небезпечною, ніж проблемна задня вісь. Тому, як вже згадувалося, незалежно від приводу, більш якісні покришки слід встановлювати на задню вісь.
Отже, якщо ви стикаєтеся із ситуацією, коли потрібно замінити тільки одну пару покришок, пам’ятайте, що нові покришки слід ставити на задню вісь. Це забезпечить більшу безпеку та стабільність вашого автомобіля в дорозі.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Дізнайтеся, як правильно розшифрувати маркування колеса, щоб вибрати якісні шини та забезпечити безпеку на дорозі.
Не дайте себе обдурити на АЗС: читайте про поширені схеми шахрайства і будьте пильними при…
Досліджуйте, чому купівля старих шин може бути небезпечною. Навіть вигляд нових покришок не гарантує безпеку…
У 2024 році багато іконічних автомобілів припинили своє існування. Дізнайтеся, які моделі залишили слід в…
Деякі водії додають ацетон до бензину для очищення паливної системи та підвищення октанового числа. Однак…
В Україні спростили торгівлю вживаними авто: новий закон звільняє продавців від перереєстрації. Дерегуляція ринку покращить…