Categories: Автопоради

На яку вісь передньопривідного автомобіля слід ставити зношену пару гуми

Водії, які мають досвід, неодмінно скажуть: зношені покришки краще викинути, ніж ставити на автомобіль. І вони будуть частково праві. Але в житті трапляються різні ситуації. Іноді неможливо поміняти всі чотири покришки одночасно, а іноді термінової заміни потребує лише одна пара. Отже, постає питання: куди ж ставити більш зношені покришки, а куди – нові. Давайте розглянемо думку виробників автомобілів і покришок на цю тему.

Досить довгий час існувала думка, що покришки в кращому стані слід встановлювати на ведучу вісь, залежно від типу приводу. Навіть механіки в автосервісах часто ставили нові покришки на задні колеса у задньопривідних авто і на передні у передньопривідних. Проте виробники автомобілів і шин з цим не згодні і вважають інакше. Експерти стверджують, що краще якісні покришки встановлювати на задню вісь автомобіля, незалежно від типу приводу.

Чому так вважають виробники

Ця точка зору ґрунтується на численних тестах безпеки, пов’язаних із гальмуванням, керуванням й акваплануванням. Втрата будь-якого колеса – це серйозна небезпека. Саме тому деякі водії наполягають на тому, що нові покришки потрібно ставити на передню вісь. Вони переживають за можливий вибух покришки. Проте виробники не підтримують цю позицію. Так, безумовно, ситуації з вибухом передніх коліс трапляються, але втрата контролю над автомобілем через погане зчеплення задніх коліс з дорогою є набагато небезпечнішою.

Виробники обґрунтовують свою точку зору аналізом статистики дорожньо-транспортних пригод та уже згаданими тестами безпеки. Вони пояснюють свій пріоритет відносно задньої осі ще й тим, що у більшості автомобілів передня вісь зазвичай краще навантажена в силу особливостей конструкції, незалежно від приводу. Це зменшує ймовірність втрати контролю спереду, навіть при поганих покришках, в той час як “легка” задня вісь значно більше потребує якісного зчеплення з дорожнім покриттям, особливо за умов відсутності достатнього навантаження.

Читайте також: Назвали серйозну помилку, яку робить багато водіїв при заміні масляного фільтра

Стабілізація осей

Окремо виробники звертають увагу на те, що стабілікація передньої осі з будь-яким приводом вимагає від водія менших зусиль і майстерності, оскільки керувати нею можна безпосередньо за допомогою керма. Натомість стабілізація задньої осі вимагає більше досвіду та навичок у водінні, а також уміння контролювати швидкість автомобіля. Тож, враховуючи всі ці фактори, проблемна передня вісь вважається потенційно менш небезпечною, ніж проблемна задня вісь. Тому, як вже згадувалося, незалежно від приводу, більш якісні покришки слід встановлювати на задню вісь.

Отже, якщо ви стикаєтеся із ситуацією, коли потрібно замінити тільки одну пару покришок, пам’ятайте, що нові покришки слід ставити на задню вісь. Це забезпечить більшу безпеку та стабільність вашого автомобіля в дорозі.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago