Categories: Автопоради

Поширені помилки водіїв при перевірці рівня масла, які можуть знищити двигун

На перший погляд контроль рівня масла за щупом здається елементарною процедурою, але саме тут багато водіїв припускаються критичних упущень. Про найтиповіші з них розповідає власник київського автосервісу в інтерв’ю “Твоя МАШИНА”.

1. Перевірка одразу після виключення двигуна

Найчастіше водії витягують щуп відразу після зупинки мотора. В результаті масло ще не встигло стікти в піддон, і показник виявляється заниженим. Щоб отримати коректний результат, дайте двигуну попрацювати 15 хвилин на холостих обертах, заглушіть його та зачекайте приблизно 5 хвилин, перш ніж перевіряти рівень.

2. Ігнорування сторони щупа з правильною шкалою

Багато щупів мають різні мітки з обох боків. Від кута входу трубки, кривизни отвору або незначних дефектів щупа спостерігається розбіжність у декілька міліметрів. Оптимально робити повторний замір і орієнтуватися на ту сторону, яка після другого занурення рівномірно покривається маслом.

3. Неправильне очищення щупа

Перед заміром щуп слід ретельно витерти чистою безворсовою ганчіркою. Якщо використовувати тканину з ворсом або недостатньо віджату серветку, волокна та забруднення потраплять у картер. Сервісні фахівці навіть бачили випадки, коли у двигунах знаходили залишки тканини.

4. Надто високе заповнення олією

Рівень вище позначки Max може свідчити про надлишкову кількість палива в картері, знос сальників або негерметичність системи охолодження. Занадто багато масла призводить до піноутворення, диму з вихлопу і прискореного зносу компонентів. Ідеальний діапазон – між Min і Max.

Проводьте замір спокійно, без поспіху та емоцій. Дотримання простих правил допоможе підтримувати двигун у справному стані та продовжити його ресурс.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

16 хвилин ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago