Categories: Автопоради

Поширені помилки водіїв при перевірці рівня масла, які можуть знищити двигун

На перший погляд контроль рівня масла за щупом здається елементарною процедурою, але саме тут багато водіїв припускаються критичних упущень. Про найтиповіші з них розповідає власник київського автосервісу в інтерв’ю “Твоя МАШИНА”.

1. Перевірка одразу після виключення двигуна

Найчастіше водії витягують щуп відразу після зупинки мотора. В результаті масло ще не встигло стікти в піддон, і показник виявляється заниженим. Щоб отримати коректний результат, дайте двигуну попрацювати 15 хвилин на холостих обертах, заглушіть його та зачекайте приблизно 5 хвилин, перш ніж перевіряти рівень.

2. Ігнорування сторони щупа з правильною шкалою

Багато щупів мають різні мітки з обох боків. Від кута входу трубки, кривизни отвору або незначних дефектів щупа спостерігається розбіжність у декілька міліметрів. Оптимально робити повторний замір і орієнтуватися на ту сторону, яка після другого занурення рівномірно покривається маслом.

3. Неправильне очищення щупа

Перед заміром щуп слід ретельно витерти чистою безворсовою ганчіркою. Якщо використовувати тканину з ворсом або недостатньо віджату серветку, волокна та забруднення потраплять у картер. Сервісні фахівці навіть бачили випадки, коли у двигунах знаходили залишки тканини.

4. Надто високе заповнення олією

Рівень вище позначки Max може свідчити про надлишкову кількість палива в картері, знос сальників або негерметичність системи охолодження. Занадто багато масла призводить до піноутворення, диму з вихлопу і прискореного зносу компонентів. Ідеальний діапазон – між Min і Max.

Проводьте замір спокійно, без поспіху та емоцій. Дотримання простих правил допоможе підтримувати двигун у справному стані та продовжити його ресурс.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

55 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago