Categories: Автопоради

Що категорично не можна робити водію, коли відмовили гальма: має знати кожен

У випадку, коли система гальмів підводить водія, корисно знати кілька стратегій для мінімізації ризиків. Експерти діляться досвідом, надаючи п’ять правильних і два явно шкідливих рішень.

Використання двоконтурної гальмівної системи:

Більшість автомобілів оснащено двоконтурною гальмівною системою, яка дозволяє водіям рішуче натискати на гальмівну педаль у випадку відмови одного контуру, забезпечуючи повне гальмування і знижуючи швидкість.

Гальмування двигуном:

Водіям рекомендується використовувати гальмування двигуном, перемикаючи передачі з більш високої на нижчу на автомобілях з механічною коробкою передач або використовуючи ручний режим на автомобілях з автоматичною коробкою.

Гальмо стоянки:

Якщо автомобіль обладнаний механічним гальмом стоянки, його можна використовувати на ходу, збільшуючи зусилля поступово. При наявності електромеханічного гальма стоянки, слід перевірити інструкцію та ознайомитися з його працездатністю.

Маневрування:

У деяких випадках маневрування може допомогти зупинити автомобіль, особливо за містом або на відкритому просторі, де є можливість для маневрування.

Контактне гальмування:

У крайньому випадку, за відсутності інших варіантів, можна використати контактне гальмування, таке як кучугури чи чагарники, або взаємодія з іншим транспортним засобом. Важливо пам’ятати, що цей метод може призвести до серйозних пошкоджень.

Неприпустимі дії у подібних ситуаціях:

Увімкнення задньої передачі або режиму “Паркінг”:

Не рекомендується вмикати задню передачу або режим “Паркінг” на ходу, оскільки це може призвести до поломки коробки.

Паніка та необдумані дії:

Паніка може виявитися ворогом водія. Важливо залишатися спокійним, швидко оцінювати ситуацію та приймати свідомі рішення для мінімізації ризиків.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

44 хвилини ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago