Categories: Автопоради

Що означають бульбашки і піна на масляному щупі: важливі сигнали для водіїв

Електронні датчики і класичний щуп

Сучасні виробники дедалі частіше замінюють звичний металевий щуп на електронні датчики, аргументуючи це зручністю та вищою точністю вимірювання. Однак навіть у еру цифрових технологій ручний щуп залишається незамінним для швидкої оцінки стану двигуна: він показує не лише рівень, а й стан масла. Якщо під час перевірки ви виявили на ньому бульбашки або тонкий шар піни, варто придивитися уважніше,  пише Jalopnik.

Коли бульбашки не лякають

Невелика кількість дрібних повітряних бульбашок після зупинки двигуна – звичайне явище. Під час роботи колінчастий вал інтенсивно змішує масло, насичуючи його мікронними бульбашками повітря. Як правило, вони швидко розчиняються протягом кількох хвилин після відключення мотора і не потребують ніякого втручання.

Тривожні симптоми

Якщо ж на щупі утворюється густа піна або молочно-біла/світло-кавава емульсія, це свідчить про потрапляння охолоджувальної рідини в масло. Така суміш втрачає змащувальні властивості, що призводить до підвищеного зносу деталей і перегріву двигуна. Найчастіше причина – пробита прокладка головки блоку циліндрів або тріщина в блоці. При виявленні емульсії слід негайно припинити рух і звернутися до сервісу.

Аерація масла

Постійна присутність бульбашок може бути наслідком аерації – надлишкового насичення масла повітрям. У цьому випадку у мастильній плівці утворюються стабільні повітряні «кишені», які заважають нормальному циркулюванню мастила та призводять до пришвидшеного зносу деталей. Часті винуватці аерації – надмірно високі оберти двигуна або використання масла з невідповідною в’язкістю чи низькою якістю, яке легше спінюється.

Надлишок масла в картері

Ще одна причина піни на щупі – перелив мастила. Коли рівень перевищує верхню мітку, колінчастий вал «збиває» надлишок у піну, погіршуючи циркуляцію та змащення деталей. На відміну від потрапляння антифризу, це менш небезпечно і легко виправляється: достатньо знизити рівень масла до рекомендованого. Регулярна перевірка на холодному двигуні допоможе вчасно виявити проблему та уникнути дорогих ремонтів.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

34 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago