Терміново міняйте ремінь ГРМ, якщо помітили в машині це: п’ять тривожних ознак
Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) — одна з найважливіших деталей двигуна, яка відповідає за синхронну роботу клапанів і поршнів. Але водії часто забувають, що цей елемент не вічний — ігнорування планової заміни може обернутися дорогим ремонтом.
Якщо ваш пробіг перевищив 50 000 – 120 000 км (залежно від моделі авто), зверніть увагу на п’ять ключових ознак, які вказують на критичний знос ременя ГРМ, пише «SUV News».
1. Двигун запускається із труднощами
Авто почало заводитися не з першого разу або мотор працює нестабільно на холостих обертах? Це може свідчити про розтягнення ременя. Іноді він перескакує на кілька зубів, що порушує точність упорскування палива та запалювання. Результат — втрата потужності, детонація, вібрації та зростання витрат пального.
2. Підозрілі звуки з-під капота
Сторонній свист, шурхіт або металічний скрегіт, який посилюється під час набору обертів, часто вказує на проблеми з механізмом ГРМ. Причина — ослаблення натягу, несправний ролик або зношений водяний насос.
3. Видимі пошкодження на ремені
Періодично перевіряйте стан ременя. Якщо бачите тріщини, надриви, стерті зубці, ворсистість чи сліди оливи, експлуатувати авто далі вкрай небезпечно. У такому випадку заміна має бути негайною.

4. Зміщення або зіскок ременя
Ремінь може зіскочити навіть без очевидного зносу. Причиною можуть бути помилки під час монтажу, зношені підшипники або деформація роликів. Якщо відчуваєте дивні поштовхи чи мотор працює з перебоями — варто провести діагностику.
5. Старіння матеріалу
Навіть якщо авто мало їздило, вік гумового ременя має значення. Через кілька років матеріал втрачає еластичність і стає крихким. Використовувати такий ремінь — те саме, що чекати на лотерею з капітальним ремонтом.
Не чекайте обриву: попереджений — значить захищений
Майстри радять не доводити до критичного стану. Планова заміна ременя ГРМ — розумна інвестиція, яка збереже ваш мотор і гаманець. Оскільки у разі обриву деталі може постраждати вся головка блоку циліндрів, вартість ремонту злетить у десятки разів.
Порада експерта: «Профілактика завжди дешевша, ніж наслідки. Якщо є сумніви — краще поміняти ремінь заздалегідь, ніж опинитися на СТО з вирваним клапанним механізмом».
Вам також може бути цікаво:
- Водіїв в Україні штрафують на 3400 грн за «неправильні» права: чому це незаконно
- ТОП-5 кросоверів з найпроблемнішими дизельними двигунами: моделі, яких краще уникати
- Для чого влітку варто вмикати пічку в автомобілі