Categories: Автопоради

Водіям нагадали, як працює правило «перешкода справа»

Інформацію про правило “правої руки” знає майже кожен водій, проте його дотримання на дорозі залишає бажати кращого у багатьох випадках. Наголошуємо на тому, як використовувати принцип “перешкоди справа” і уникати враження профана в очах інших учасників руху. Хоча термін “правило правої руки” не фігурує в Правилах дорожнього руху (ПДР) та є народним, його суть полягає в тому, що транспортний засіб, розташований праворуч, має перевагу на дорозі та має можливість рухатися першим.

Цей принцип застосовується у ситуаціях, коли траєкторії руху транспортних засобів перетинаються, і ПДР не регламентує порядок проїзду (пункт 10.11 ПДР України). Наприклад, водій, який виїжджає з ґрунтової дороги на асфальт, має надати дорогу, оскільки ґрунтовка є другорядною трасою в усіх випадках.

У ситуаціях з нерегульованими перехрестями, де відсутній регулювальник чи несправний світлофор, “правило правої руки” діє в повній мірі (пункт 16.12 ПДР). Однак на перехрестях з круговим рухом цей принцип не застосовується через перевагу транспортних засобів, які перебувають на кільці.

На практиці в місті, хоча й рідко, зустрічаються нерегульовані перехрестя рівнозначних доріг. Спростимо деякі ситуації для кращого розуміння: автомобіль, що повертає направо, та той, що рухається прямо, можуть рухатися одночасно; у разі повороту ліворуч, водій повинен поступитися тому, хто рухається прямо або повертає направо, якщо траєкторії не перетинаються. Також “правило правої руки” може виявитися корисним на нерівнозначних перехрестях, де водій повинен дати дорогу тим, хто має перевагу згідно з ПДР.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

17 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago