Categories: Автопоради

Водіям нагадали, як працює правило «перешкода справа»

Інформацію про правило “правої руки” знає майже кожен водій, проте його дотримання на дорозі залишає бажати кращого у багатьох випадках. Наголошуємо на тому, як використовувати принцип “перешкоди справа” і уникати враження профана в очах інших учасників руху. Хоча термін “правило правої руки” не фігурує в Правилах дорожнього руху (ПДР) та є народним, його суть полягає в тому, що транспортний засіб, розташований праворуч, має перевагу на дорозі та має можливість рухатися першим.

Цей принцип застосовується у ситуаціях, коли траєкторії руху транспортних засобів перетинаються, і ПДР не регламентує порядок проїзду (пункт 10.11 ПДР України). Наприклад, водій, який виїжджає з ґрунтової дороги на асфальт, має надати дорогу, оскільки ґрунтовка є другорядною трасою в усіх випадках.

У ситуаціях з нерегульованими перехрестями, де відсутній регулювальник чи несправний світлофор, “правило правої руки” діє в повній мірі (пункт 16.12 ПДР). Однак на перехрестях з круговим рухом цей принцип не застосовується через перевагу транспортних засобів, які перебувають на кільці.

На практиці в місті, хоча й рідко, зустрічаються нерегульовані перехрестя рівнозначних доріг. Спростимо деякі ситуації для кращого розуміння: автомобіль, що повертає направо, та той, що рухається прямо, можуть рухатися одночасно; у разі повороту ліворуч, водій повинен поступитися тому, хто рухається прямо або повертає направо, якщо траєкторії не перетинаються. Також “правило правої руки” може виявитися корисним на нерівнозначних перехрестях, де водій повинен дати дорогу тим, хто має перевагу згідно з ПДР.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

2 години ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

3 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

4 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

5 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

1 день ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago