Водіям нагадали, як працює правило «перешкода справа»
Інформацію про правило “правої руки” знає майже кожен водій, проте його дотримання на дорозі залишає бажати кращого у багатьох випадках. Наголошуємо на тому, як використовувати принцип “перешкоди справа” і уникати враження профана в очах інших учасників руху. Хоча термін “правило правої руки” не фігурує в Правилах дорожнього руху (ПДР) та є народним, його суть полягає в тому, що транспортний засіб, розташований праворуч, має перевагу на дорозі та має можливість рухатися першим.
Цей принцип застосовується у ситуаціях, коли траєкторії руху транспортних засобів перетинаються, і ПДР не регламентує порядок проїзду (пункт 10.11 ПДР України). Наприклад, водій, який виїжджає з ґрунтової дороги на асфальт, має надати дорогу, оскільки ґрунтовка є другорядною трасою в усіх випадках.
У ситуаціях з нерегульованими перехрестями, де відсутній регулювальник чи несправний світлофор, “правило правої руки” діє в повній мірі (пункт 16.12 ПДР). Однак на перехрестях з круговим рухом цей принцип не застосовується через перевагу транспортних засобів, які перебувають на кільці.
На практиці в місті, хоча й рідко, зустрічаються нерегульовані перехрестя рівнозначних доріг. Спростимо деякі ситуації для кращого розуміння: автомобіль, що повертає направо, та той, що рухається прямо, можуть рухатися одночасно; у разі повороту ліворуч, водій повинен поступитися тому, хто рухається прямо або повертає направо, якщо траєкторії не перетинаються. Також “правило правої руки” може виявитися корисним на нерівнозначних перехрестях, де водій повинен дати дорогу тим, хто має перевагу згідно з ПДР.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!