Categories: Автопоради

Водіям розповіли, чому взимку категорично не можна ставити авто на «ручник»

Зі зниженням температури під впливом холодів страждають різні вузли та агрегати автомобіля. Особливо суттєвою стає навантаження на гальмівні механізми, які виявляють певну чутливість до падіння температури. У зв’язку з цим експерти рекомендують утримувати автівку на “ручнику” найменше часу під час холодів.

Традиційне стоянкове гальмо, представлене у вигляді рукоятки з фіксатором та металевим тросиком в салоні автомобіля, може зазнати проблем при замерзанні води, що потрапила в механізм. Це може призвести до блокування або навіть виходу із ладу “ручника”, особливо при поступовій втраті ефективності приводу з часом.

Волога, яка проникає в конструкцію гальмівного механізму та замерзає між гальмівним диском і колодкою, може швидко призвести до їх деактивації. Хоча можна спробувати розірвати замерзлі колодки, існує ризик пошкодження механізмів і навіть порвання троса. Різкий старт з місця теж не завжди вирішує проблему, тому може знадобитися розігрівання деталей феном чи гарячою водою. Звісно, барабанні гальма частіше стикаються з проблемами, ніж їх дискові аналоги, які забезпечують вентиляцію для захисту від застою води.

Щодо електронного гальма стоянки, його електромеханічний привід, який “прикусує” колодки, є ефективнішим у порівнянні з ручним механізмом. Проте, для автоматичної конструкції стають більш актуальними вищезгадані проблеми. Крім того, ремонт її у випадку поломки може обійтися набагато дорожче.

Щоб уникнути негативних наслідків, фахівці рекомендують використовувати стоянкове гальмо лише під час короткочасних зупинок.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

1 годину ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

2 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

3 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

4 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

1 день ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago