Categories: Автопоради

Як правильно перевірити реальний вік зимових шин: відповідь експерта

З настанням холодів багато автолюбителів замислюються, чи вистачить їм ще одного сезону на вже придбаних зимових шинах, чи краще придбати новий комплект. Оскільки купівля покришок — доволі витратна справа, варто знати простий спосіб перевірки їх віку. Про це розповіли в Interia.

Як знайти дату виготовлення?

Виробнича дата завжди зазначена на боковині шини в складі маркування DOT (від англ. Department of Transportation). Серед різних символів ви побачите чотири цифри, які зазвичай винесені в окрему рамку або оточені колом. Перші дві цифри позначають номер тижня, останні — рік випуску. Наприклад, «0724» означає сьомий тиждень 2024 року. Іноді маркування може містити 12 цифр, та для визначення дати важливі лише останні чотири.

Навіщо перевіряти вік покришок?

Навіть якщо шини зберігалися без використання, з часом гума втрачає еластичність, висихає та стає вразливою до мікротріщин. Це погіршує зчеплення із дорожнім покриттям і може призвести до небезпечних ситуацій на слизькій дорозі. Хоча виробники додають до складу шин спеціальні антиоксиданти, вони лише уповільнюють старіння, але не запобігають йому повністю.

Коли варто міняти шини?

Більшість виробників рекомендують не експлуатувати зимові покришки довше за 5 років від дати виготовлення, навіть якщо протектор ще глибокий. Після цього терміну перевірте боковини на предмет тріщин, вибоїн чи інших деформацій. При виявленні будь-яких дефектів краще встановити нові шини для безпеки.

Які передбачені штрафи?

Відповідно до статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення, керування авто з пошкодженою або занадто зношеною шиною тягне за собою штраф від 340 до 510 гривень. Це стосується будь-якої покришки на транспортному засобі, включно із запасною.

Не ризикуйте безпекою — перед початком зимового сезону обов’язково перевірте дату виготовлення шин і при необхідності замініть їх на свіжі!

 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

25 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

24 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago