8 ефективних способів підвищити потужність автомобіля без шкоди для двигуна
Незважаючи на заявлену потужність двигуна, багато водіїв завжди прагнуть більшого. Сьогодні ми розглянемо кілька ключових способів підвищення потужності силового агрегата, незалежно від типу – класичного «атмосферника», турбо- або дизельного двигуна, передає SUVNews.
В яких умовах можна, а в яких не можна підвищувати потужність
Двигуни класичних автомобілів зазвичай мають заводський запас міцності. Спрощено кажучи, вони розраховані на більші навантаження, ніж задумували інженери. Тому збільшити потужність у більшості випадків можливо, проте важливо оцінити, наскільки це допустимо.
Згідно з настановами виробників, потужності можуть обмежуватися головним чином із причин економії пального, а не конструктивних особливостей. Адже сплата транспортного податку за великі обсяги набагато вища, ніж за менші. Наприклад, різниця в 2 кінських сили між 249 та 251 може обійтися вдвічі дорожче.
Тож, запас потужності є у всіх двигунів. А от чи відчуєте ви приріст – це вже інше питання.
Переваги та недоліки підвищення потужності
Як і інші доопрацювання автомобілів, підвищення потужності має свої плюси. Проте негативних моментів, як показує практика, більше. Адже сучасний автомобіль є складною технікою, створеною в результаті наполегливої роботи команди інженерів. У своєму базовому стані автомобіль поєднує всі параметри, закладені виробником.
Серед переваг доопрацювання можна виділити помітний приріст потужності та покращення динамічних характеристик. Однак іноді цей приріст видно лише на стенді, а на практиці – ні.
Тюнінг пов’язаний з істотними витратами грошей і зусиль, а також необхідністю купівлі дорогого пального та збільшення частоти планового технічного обслуговування. Додатково виникають екологічні питання через зміни у складі вихлопних газів. І якщо відкинути норми екологічності, то витрата пального у будь-якому випадку зросте, а компоненти силової установки зношуватимуться швидше.
Читайте також: Найдешевші нові кросовери, які можна купити в Україні
1. Скорочення механічних втрат
На усунення механічних втрат йде значна частина енергії. Повністю їх усунути не вдасться, але зменшити – цілком реально. Для досягнення таких результатів інженери почали використовувати полегшені шатуни та поршні, не змінюючи їх розмірів. Такі комплектуючі часто продаються на платформах для тюнінгу і активно купуються. Двигун без особливих зусиль розкручує масивні компоненти.
2. Скорочуємо опір на вході
Без повітря двигун не зможе працювати і заглухне. А оскільки шлях повітряного потоку до камер згоряння забирає багато часу та зусиль, конструктори вживають заходів для спрощення цього процесу. Серед кількох способів – полірування трубопроводів і фільтри нульового опору.
На жаль, сучасні трубопроводи переважно пластикові, тому провести полірування не так вже й просто. Крім того, «нулеві» повітряні фільтри також не є найкращим рішенням. Навіть з меншою стійкістю в порівнянні зі штатною деталлю, вони не мають таких же фільтрувальних властивостей.
3. Підвищення рівня стиснення
Якщо рівень стиснення зростає, потужність також зростає. Але підвищити це значення не так просто – потрібно вдаватись до механічних дій. Зазвичай для цього підрізають ГБЦ або використовують тонку прокладку.
4. Збільшення об’єму та наддув
Стандартний принцип: чим більший об’єм двигуна, тим більше потенціалу в ньому закладено. Об’єм можна збільшити різними способами: підвищити хід поршня і діаметр циліндра.
Для того, щоб під час роботи двигуна згоряло більше пального, необхідно збільшити об’єм надходження повітря. З цією метою використовують наддув. Його реалізують різними способами: турбокомпресорами, нагнетателями тощо.
Це цікаво: Білий рушник на дзеркалі авто: що означає цей сигнал для водіїв
5. Нагрівання мотора та паливо з вищим октановим значенням
Чим вища температура мотора, тим вищий його КПД. Перегрів, безумовно, шкідливий, але якщо експериментувати з температурними значеннями в допустимих межах, наприклад, відрегулювати термостат, можна досягти гарних результатів.
Раніше для цього відмовлялися від вентилятора системи охолодження, віддаючи перевагу електричному. В результаті він обертався не постійно, а лише за потребою, що покращувало прогрів двигуна та його КПД.
Простий метод для підвищення потужності – залити бензин з високим октановим числом, якщо це передбачено конструкцією. Чим вищий октан, тим більше в показнику кута випередження. Електронний блок внесе потрібні поправки, і потужність зросте.
6. Масло та закис азоту
Щодо масел, все зрозуміло: склади з меншою в’язкістю мають менше тертя, відповідно, в пикових навантаженнях двигун буде видавати більше кінських сил. Закись азоту (N2O) під час нагрівання розпадається на азот і кисень, що сприяє більшому згорянню пального.
Однак запас потужності, який надає закись, вистачає лише на кілька секунд, тоді як робочий ресурс скорочується.
7. Чип-тюнінг та наращування обертів
Одним з найбільш популярних інструментів для підвищення потужності є чип-тюнінг. У цьому випадку навіть не потрібно вмішуватись у конструкцію двигуна – достатньо налаштувати подачу пального. Однак це може призвести до зниження екологічності двигуна.
Для наращування обертів потрібно розблокувати електронний обмежувач частоти, що дозволить підвищити потужність на піку.
8. Комплектуючі та присадки
Не потрібно пояснювати, як впливають такі комплектуючі, як фільтри, високовольтні провода та свічки запалювання, на показники потужності. Якщо використати «всю міць» та встановити найкращі компоненти, потужність дійсно зросте.
Щодо присадок, багато тюнінгистів здійснюють ризиковані модифікації, проте фактичне збільшення потужності далеки від бажаних результатів. Експерти впевнені, що з такою практикою варто бути обережним та дотримуватись наукового підходу.
Часто для підвищення потужності з системи видаляють каталізатори, встановлюють прямоточні глушники або практикують агресивний чип-тюнінг для зміни подачі пального.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!