Чому буксирувати автомобіль з автоматичною коробкою передач небезпечно?
Напевно, кожен із нас хоча б раз чув, що не варто бездумно буксирувати автомобіль з автоматичною коробкою передач. Чому ж це так важливо? Виявляється, що тут є свої технічні нюанси. Давайте розберемося, що ж саме таке незвичайне в автоматичних трансмісіях і чому вони не здатні мирно переносити буксировку.
Технічні особливості автоматичних коробок
Насправді, буксировати автомобілі з механічною коробкою передач можна без обмежень. Але з автоматами справа йде інакше. Автомобілі з автоматичною трансмісією, роботами або варіаторами наражаються на різні обмеження, пов’язані з їх технічними характеристиками. Важливо зазначити, що універсальних правил буксирування для всіх видів автоматичних трансмісій немає. Для кожного автомобіля варто звертатися до технічної документації, однак деякі загальні правила, все ж, можна виділити.
Чому автоматична коробка не любить буксирування?
Автомобілі, що працюють на гідротрансформаторі, зазвичай не можуть використовуватись як тягачі, оскільки їх буксировка зазвичай підпадає під жорсткі обмеження. Це обумовлено технічними особливостями: коли двигун автомобіля не працює, в автоматичній коробці передач перестає функціонувати масляний насос, який відповідає за циркуляцію масла. Без нормального потоку масла йому не забезпечується ні змащення, ні охолодження компонентів трансмісії. У результаті, під крутними колесами АКПП може перегріватися, що призводить до її швидкого зносу та поломок.
Читайте також: Для чого потрібні чорні смуги на бічних дзеркалах авто
Основні правила буксирування автомобілів з автоматичною трансмісією
Буксирування автомобілів з гідротрансформатором дозволено тільки на нейтральній передачі (N). При цьому максимальна швидкість зазвичай обмежується в межах 10-50 км/год, а максимальна відстань, яку дозволено долати без зупинок для охолодження трансмісії, рідко перевищує 50 км. Деякі моделі можна буксирувати лише до 1,5 км. Важливо зазначити, що використовувати автомобілі з АКПП в якості тягача небезпечно, особливо якщо двигун не потужний — трансмісії можуть не витримати навантаження. Кожна модель має свої конкретні характеристики, зазначені в технічному керівництві.
Роботизовані коробки передач та варіатори
З роботизованими коробками передач ситуація дещо складніша. Хоча механічна частина такої трансмісії подібна до класичної МКПП, але якщо «робот» має два зчеплення, то в його випадку діють ті ж правила, що і для гідротрансформаторів. А щодо автомобілів з варіатором, тут правила буксирування подібні до тих, що стосуються класичних АКПП, але існують і свої особливості. Так, автомобілі з варіатором жодним чином не можуть використовуватися як тягачі. І через специфіку їх трансмісії: при великих навантаженнях існує ризик проскальжування ременя, що проходить через робочі конуси.
Якщо ж говорити про буксирування автомобілів з варіатором, слід пам’ятати, що їх дозволяється буксирувати лише з підтримкою на задню вісь.
Отже, якщо у вас є автомобіль з автоматичною трансмісією, дуже важливо дотримуватись усіх правил та рекомендацій, щоб не пошкодити двигун і трансмісію.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!