Чому не слід довго тримати автомобіль з турбомотором на холостих обертах
У сучасних автомобілях турбомотори стали звичним явищем завдяки їхній ефективності та потужності. Проте тривала робота на «холостих» обертах може мати негативні наслідки для таких двигунів. Давайте розглянемо, чому це так і які проблеми можуть виникнути.
Вплив тривалої стоянки на «холостих» на турбіну
Коли ви залишаєте двигун на холостому ходу (без руху), турбокомпресор працює, але не з великим навантаженням. Турбіна досягає своєї оптимальної роботи при 2000-2500 обертів на хвилину, а найкраща ефективність – при 3000-4000 обертів. Тобто, на холостому ходу турбіна лише крутиться, але не працює на повну силу. Тривале перебування на холостому ходу не шкодить турбіні, але вона не використовує свій потенціал на максимум.
Хоча турбіна не страждає від тривалої роботи двигуна на холостому ходу, це може спричинити інші проблеми. Наприклад, з часом може зростати витрата моторної оливи.
Підвищена витрата оливи на «холостих»
Бензинові та дизельні двигуни з турбокомпресором можуть мати підвищену витрату моторної оливи при тривалій роботі на холостому ходу. Це стає особливо помітним у холодну погоду, коли автомобіль довго прогрівається, або влітку, коли працює кондиціонер. Причина в тому, що при тривалій роботі без навантаження олива може просочуватися через ущільнення вала турбіни.
На холостому ходу турбіна не працює з повною потужністю, тому з неї може просочуватися олива. Ця олива може потрапити в каталізатор і спалюватися, що викликає сизий дим з вихлопної труби. Це не тільки шкодить турбіні, але й може завдати шкоди головці блоку циліндрів, клапанам і впускному колектору двигуна.
Рекомендації автовиробників
Щоб уникнути таких проблем, автовиробники радять не тримати автомобіль з турбодвигуном на холостому ходу більше 20-30 хвилин. Це допомагає зменшити ризик підвищеного споживання оливи і запобігти можливим пошкодженням двигуна.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!