Коли замість прохолодного потоку в салоні авто з’являється гаряче повітря, водій відразу відчуває дискомфорт. Найчастіше це свідчить про одну з кількох проблем у роботі системи клімат-контролю.
Найпоширеніша причина — витік фреону. Без достатнього об’єму холодоагенту випарник не охолоджується, і система перестає виконувати своє завдання. В результаті подача повітря в салон відбувається без ефективного охолодження.
Під час руху на швидкості через дефлектори надходить свіже повітря, температура якого відповідає зовнішнім умовам. Але в заторах або коли авто стоїть на сонці, припливні потоки прогріваються до високих значень. Особливо це відчутно, якщо кузов або капот довго перебувають під прямим сонячним випромінюванням.
Повітря, що надходить у кліматичний блок, проходить через щілину між лобовим склом і капотом. Через тепло від двигуна та нагрітий кузов навіть у тіні повітря може виявитися дуже гарячим. Додатково підсилити нагрів може близькість випускного колектора чи турбіни до моторного щита.
У сучасних автомобілях потік повітря завжди спочатку проходить через випарник кондиціонера, а підігрів відбувається через окремий радіатор. За допомогою заслінки автоматика спрямовує повітря в радіатор обігріву або минає його. Коли заслінка заїдає чи деформується, гаряче повітря з радіатора потрапляє в салон навіть у режимі «холод».
Якщо у приводі заслінки виникає збій, він може некоректно виконувати команди з блоку управління. В такому випадку потрібна спеціальна діагностика стану серводвигуна та перевірка коректності роботи датчиків. Іноді досить переналаштувати сервопривід, іноді — замінити його.
Регулярне обслуговування кондиціонера та своєчасна заправка холодоагентом допоможуть уникнути більшості описаних проблем і зберегти комфорт у салоні авто за будь-якої погоди.
Вам також може бути цікаво:
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…