Categories: Статті

Чи потрібно прогрівати двигун перед поїздкою: назвали кілька важливих порад

Сьогодні в автомобільному світі існують дві основні концепції: одну з них вимагає прогрівати двигун після тривалої стоянки, а інша стверджує, що цього не потрібно. Чому ці дві теорії, що з’явилися в різні часи, досі співіснують? Розглянемо це питання в нашому матеріалі.

Чому це питання турбує автовиробників і водіїв? З одного боку, холодний двигун не розвиває достатню потужність і швидше зношується. З іншого боку, його прогрів потребує часу, витрат пального і веде до забруднення повітря.

Варто зазначити, що наведені дані стосуються в основному українських водіїв. У розвинених країнах водії частіше дотримуються рекомендацій автовиробників, які зазвичай вказують у мануалах, що прогрівати машину не потрібно, або ж лише 10-30 секунд, а для дизельних двигунів – 1-2 хвилини. Крім того, є країни, де прогрів двигуна заборонено з екологічних причин.

Теорія № 1: двигун прогрівати треба

Раніше, коли двигуни мали карбюраторну систему (бензинові) чи механічні форсунки (дизельні), і масла були менш якісні, двигун погано працював на холодному. Він міг не набирати потужності, мати проблеми з роботою, і деталі швидше зношувалися. Бензин погано згорав у холодному двигуні, і частина його викидалась через вихлоп.

Раніше всім автомобілям потрібно було прогрівати двигун перед виїздом. Автовиробники часто рекомендували таку процедуру: спочатку прогрівати двигун на місці до 50-70 градусів Цельсія. Потім, зменшивши “підсос” (заправку повітря), виїхати, але рухатися повільно без високих обертів і великих навантажень, поки двигун не досягне робочої температури 90-95 градусів Цельсія. І досі багато водіїв дотримуються подібного способу прогріву.

Теорія № 2: двигун не потрібно прогрівати

Інша частина водіїв сьогодні слідує рекомендаціям автовиробників і враховує, що сучасні двигуни з електронним керуванням швидко працюють без проблем, хоча повна потужність не завжди доступна одразу. Тому такі водії вирушають в дорогу без значного прогріву двигуна або з мінімальною паузою.

Що є найкращим варіантом?

Сучасні автовиробники дають рекомендації щодо прогріву двигуна, враховуючи екологічні вимоги. Непрогрітий двигун більше забруднює повітря. Однак, з технічної точки зору, невеликий прогрів двигуна все ж потрібен. Не варто відразу після довгої стоянки починати рух, але також не потрібно довго чекати, поки двигун досягне повної робочої температури (90-110 градусів Цельсія).

Закони фізики ніхто не скасовував: щоб двигун прогрівався швидше, потрібно спалити більше пального, що можливо тільки під час руху. Це особливо стосується дизельних двигунів, тому має сенс вирушати в дорогу, навіть якщо двигун ще не прогрітий повністю. Але важливо пам’ятати, що холодний двигун не можна сильно навантажувати: не слід розкручувати його вище 4500-5500 об/хв і краще тримати обороти нижче 1500-2000 об/хв.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Share
автор
Vladislava

Recent Posts

Subaru вперше показала свій новий недорогий електрокросовер: фото

Японська компанія Subaru перебуває напередодні прем'єри свого нового компактного електрокросовера Trailseeker. Видання Carscoops днями опублікувало…

40 хвилин ago

Перевірте свій салон: які речі заборонено залишати в авто в спеку

В Україну, здається, нарешті, прийшло повноцінне весняне потепління. Однак разом з цим автомобілістам варто розуміти…

3 години ago

Stellantis готує новий дешевий кросовер від Fiat: фото

Автомобілебудівний концерн Stellantis готується випустити на ринок Південної Америки новий бюджетний кросовер від дочірнього бренду…

5 години ago

Великодні свята: скільки чекати після застілля, щоб сісти за кермо

Наближаються Великодні свята, під час яких велика кількість українських автомобілістів не омине можливість підняти святковий…

7 години ago

Це вб’є ваш автомобіль: яка помилка під час «прикурювання» може стати фатальною

Розряджений акумулятор, який не дає змоги завести машину, на жаль, не рідкість у наш час.…

8 години ago

Не ведіться на провокацію: водіїв попередили про нову автопідставу на перехрестях

Українські водії ризикують стати жертвою нової автопідстави на нерегульованих перехрестях. Як повідомив «SUV News» співробітник…

9 години ago