Сьогодні в автомобільному світі існують дві основні концепції: одну з них вимагає прогрівати двигун після тривалої стоянки, а інша стверджує, що цього не потрібно. Чому ці дві теорії, що з’явилися в різні часи, досі співіснують? Розглянемо це питання в нашому матеріалі.
Чому це питання турбує автовиробників і водіїв? З одного боку, холодний двигун не розвиває достатню потужність і швидше зношується. З іншого боку, його прогрів потребує часу, витрат пального і веде до забруднення повітря.
Варто зазначити, що наведені дані стосуються в основному українських водіїв. У розвинених країнах водії частіше дотримуються рекомендацій автовиробників, які зазвичай вказують у мануалах, що прогрівати машину не потрібно, або ж лише 10-30 секунд, а для дизельних двигунів – 1-2 хвилини. Крім того, є країни, де прогрів двигуна заборонено з екологічних причин.
Теорія № 1: двигун прогрівати треба
Раніше, коли двигуни мали карбюраторну систему (бензинові) чи механічні форсунки (дизельні), і масла були менш якісні, двигун погано працював на холодному. Він міг не набирати потужності, мати проблеми з роботою, і деталі швидше зношувалися. Бензин погано згорав у холодному двигуні, і частина його викидалась через вихлоп.
Раніше всім автомобілям потрібно було прогрівати двигун перед виїздом. Автовиробники часто рекомендували таку процедуру: спочатку прогрівати двигун на місці до 50-70 градусів Цельсія. Потім, зменшивши “підсос” (заправку повітря), виїхати, але рухатися повільно без високих обертів і великих навантажень, поки двигун не досягне робочої температури 90-95 градусів Цельсія. І досі багато водіїв дотримуються подібного способу прогріву.
Теорія № 2: двигун не потрібно прогрівати
Інша частина водіїв сьогодні слідує рекомендаціям автовиробників і враховує, що сучасні двигуни з електронним керуванням швидко працюють без проблем, хоча повна потужність не завжди доступна одразу. Тому такі водії вирушають в дорогу без значного прогріву двигуна або з мінімальною паузою.
Що є найкращим варіантом?
Сучасні автовиробники дають рекомендації щодо прогріву двигуна, враховуючи екологічні вимоги. Непрогрітий двигун більше забруднює повітря. Однак, з технічної точки зору, невеликий прогрів двигуна все ж потрібен. Не варто відразу після довгої стоянки починати рух, але також не потрібно довго чекати, поки двигун досягне повної робочої температури (90-110 градусів Цельсія).
Закони фізики ніхто не скасовував: щоб двигун прогрівався швидше, потрібно спалити більше пального, що можливо тільки під час руху. Це особливо стосується дизельних двигунів, тому має сенс вирушати в дорогу, навіть якщо двигун ще не прогрітий повністю. Але важливо пам’ятати, що холодний двигун не можна сильно навантажувати: не слід розкручувати його вище 4500-5500 об/хв і краще тримати обороти нижче 1500-2000 об/хв.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Японська компанія Subaru перебуває напередодні прем'єри свого нового компактного електрокросовера Trailseeker. Видання Carscoops днями опублікувало…
В Україну, здається, нарешті, прийшло повноцінне весняне потепління. Однак разом з цим автомобілістам варто розуміти…
Автомобілебудівний концерн Stellantis готується випустити на ринок Південної Америки новий бюджетний кросовер від дочірнього бренду…
Наближаються Великодні свята, під час яких велика кількість українських автомобілістів не омине можливість підняти святковий…
Розряджений акумулятор, який не дає змоги завести машину, на жаль, не рідкість у наш час.…
Українські водії ризикують стати жертвою нової автопідстави на нерегульованих перехрестях. Як повідомив «SUV News» співробітник…