Восени та взимку з вихлопних труб часто йде густа пара, що може хвилювати водіїв. Вихлопні гази здаються непрозорими, а краплі води з труби викликають підозри на поломку. Однак не завжди є привід для тривоги. Розберімося, коли це нормально, а коли дійсно варто хвилюватися.
Коли запускається двигун, паливо згорає, утворюючи вихлопні гази, вуглекислий газ і трохи води. Поки двигун холодний, вихлопна система теж має низьку температуру, тому водяна пара конденсується на стінках труби. Це створює краплі води, які виходять із вихлопної труби. У прохолодну і вологу погоду це видно особливо добре, але на роботу двигуна це не впливає і не є проблемою.
Коли двигун прогрівається, вихлопна система також стає гарячою, і конденсат випаровується раніше. Тому воду чи пару з вихлопу зазвичай видно тільки під час коротких поїздок, коли двигун не встигає повністю нагрітися.
Коли варто насторожитися?
У більшості випадків краплі води з вихлопної труби не є приводом для хвилювання. Але якщо вода продовжує капати навіть після того, як двигун прогрівся, це може вказувати на серйозну несправність. Наприклад, можливе пошкодження прокладки головки блока циліндрів. Тоді охолоджувальна рідина може потрапляти в камеру згоряння, випаровуватися і виходити через вихлоп. Окрім води, ви можете помітити білий дим з вихлопної труби та підвищене споживання охолоджувальної рідини. Ігнорування такої проблеми може призвести до серйозних поломок двигуна, перегріву або навіть його заклинювання.
Ще однією можливою причиною може бути корозія вихлопної системи або пошкодження ущільнень між її компонентами, наприклад, між каталізатором і глушником. У таких випадках вода може витікати через щілини, які з’явилися через іржу або знос ущільнень.
Проблеми з кільцями і каталізатором
Ще однією можливою проблемою можуть бути зношені маслознімні кільця на поршнях. Це призводить до того, що масло потрапляє в камеру згоряння, викликаючи появу диму і збільшуючи утворення конденсату. Також несправний каталізатор може порушувати процес згоряння палива, що викликає надлишок водяної пари і її накопичення у вихлопній системі. Симптомами таких проблем можуть бути не тільки вода, але й запах гару, а також чорний або синюватий дим.
Як уникнути проблем?
Щоб уникнути проблем з водою у вихлопній системі, регулярно перевіряйте рівень охолоджувальної рідини і стан вихлопної системи. Якщо помітили підвищену витрату антифризу чи підозрюєте витік, краще одразу звернутися на сервіс для перевірки.
Також важливо пам’ятати, що під час коротких поїздок двигун не встигає прогрітися, і конденсат не випаровується, що може призвести до корозії. Тому корисно час від часу давати двигуну прогрітися, щоб уникнути накопичення води і зношування вихлопної системи, яке може потребувати дорогого ремонту.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
У Києві представлено новий флагман Kia EV9 – найбільший і найдорожчий кросовер, що вражає дизайном…
Киянам нагадують про небезпеку на дорозі: у столиці спостерігається збільшення кількості диких зайців, які можуть…
Водіїв попереджають про небезпечний чорний лід на дорогах. Цей прозорий шар льоду може призвести до…
Досліджуйте п'ять найнадійніших кросоверів, які зберігають свою цінність. Дізнайтеся, чому Toyota RAV4 та Mazda CX-5…
Патрульна поліція Києва нагадала водіям про штрафи за ненадання переваги пішоходам на переходах. Будьте уважні…
Дізнайтеся про 7 основних причин, чому ваш автомобіль може не заводитися. Поради для водіїв, щоб…