Індикатор зі знаком оклику на приладовій панелі авто: що він означає

Багато водіїв впадають у замішання, коли на приладовій панелі їхнього автомобіля раптово з’являється індикатор зі знаком оклику, який може бути різного кольору – наприклад, червоний або помаранчевий. Зупинятися чи продовжувати рух? Викликати евакуатор чи терміново їхати до механіка? Відповіді водіям дало видання Interia.

Що означає індикатор зі знаком оклику?

Червоний індикатор зі знаком оклику в гуртку є аварійним сигналом, пов’язаним із гальмівною системою автомобіля. Слід підкреслити, що його поява не завжди означає серйозну поломку, що загрожує безпеці руху, а іноді навіть свідчить про те, що все працює нормально.

Існує кілька причин, через які може загорітися цей індикатор:

  • Затягнуте ручне гальмо – найчастіша і найменш тривожна причина. У багатьох автомобілях є додатковий індикатор, що інформує про цю ситуацію, часто у вигляді літери «P». Досить відпустити гальмо перед початком руху, щоб індикатор згас.
  • Низький рівень гальмівної рідини – такий стан потребує негайної уваги, оскільки нестача рідини рідко спричинена її випаровуванням – набагато частіше це вказує на витік у гальмівній системі. Витік рідини може призвести до серйозних наслідків, аж до повної втрати здатності гальмувати.
  • Знос гальмівних колодок – індикатор може сигналізувати про цю проблему. Коли колодки стають занадто тонкими, поршні висуваються далі, що призводить до падіння рівня рідини в розширювальному бачку та активації датчика. Регулярно перевіряйте стан колодок, щоб уникнути цієї проблеми.
  • Несправності в електронних системах допомоги під час гальмування також можуть активувати цей індикатор. Пошкодження ABS або ESP зазвичай також спричиняє загоряння окремих індикаторів для цих систем. У новіших моделях автомобілів бортовий комп’ютер часто відображає додаткову інформацію, що уточнює тип несправності.
  • Нерівномірний тиск у гальмівній системі – ще одна потенційно небезпечна ситуація, про яку сигналізує цей індикатор. Це може призвести до неправильної роботи гальм – занадто слабкої або занадто сильної, що в обох випадках становить загрозу безпеці.
  • Заблокований гальмівний супорт – одна із серйозних несправностей, яка може зробити продовження руху неможливим. Причинами можуть бути заклинювання поршнів у супорті або зношені гальмівні колодки.
  • Перегоріла лампочка стоп-сигналів – менш серйозна проблема, але все ж потребує уваги. Після її заміни індикатор повинен згаснути, проте не слід ігнорувати цю несправність – їзда без працюючих стоп-сигналів значно підвищує ризик зіткнення з автомобілем, що рухається позаду.

Що робити, коли загоряється індикатор зі знаком оклику?

Перш за все, не панікувати, але й не ігнорувати цей сигнал. Рекомендується зупинити автомобіль у найближчому безпечному місці та провести базову діагностику. Необхідно перевірити, чи відпущене ручне гальмо, потім перевірити рівень гальмівної рідини і пошукати можливі витоки. Також варто перевірити роботу стоп-сигналів.

Якщо причина не очевидна або проблема здається серйозною, найкращим рішенням буде відвідування автосервісу. Фахівці, які мають у своєму розпорядженні відповідне діагностичне обладнання, зможуть точно визначити джерело проблеми і запропонувати відповідне рішення.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Читайте також